اجتماعیسبک زندگی

گلبرگ زندگی 5، راهی برای ورود عشق به زندگی مشترک

مقدمه

عشق، امروزه تبدیل به یکی از مهم ترین عناصر زندگی مشترک شده است، عنصری که پیش تر ها جایگاهی در زندگی زناشویی نداشت. اگر شما هم فکر می کنید که زندگی مشترکتان دچار افول شده است و جذابیت گذشته خود را ندارد، خوب است بدانید که عشق برای دوام و استمرار خود نیازمند ویتامین هایی تقویت کننده می باشد. در کتاب گلبرگ زندگی 5 بیشتر با این ویتامین ها و تاثیرشان بر زندگی زناشویی، آشنا می شوید. این کتاب ارزشمند که علاوه بر نکات علمی، به آیات قرآن و روایات معصومین (ص) نیز پرداخته است، حاصل سال ها تجربه مشاوره نویسنده ارجمند این اثر ارزشمند، جناب حجت السلام و المسلمین حسین دهنوی، کارشناس برنامه گلبرگ زندگی در شبکه سه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی کتاب گلبرگ زندگی 5 بپردازیم.

گلبرگ زندگی 5، راهی برای ورود عشق به زندگی مشترک
زندگی مشترک، نیازمند دانستن آموزه های بسیاری است.

زندگی به سبک دینی، مهم ترین ویتامین تقویت کننده عشق

در این کتاب می آموزیم که زندگی بر اساس ملاک های دینی چه فوایدی دارد و چه تاثیرات مثبتی بر یک زندگی مشترک جذاب و آرامش بخش دارد و عمل به آموزه های دینی چه نتایج شگرفی بر عشق میان زوجین و روابط بین آن ها دارد. دین، چراغ راه خروج از بن بست ها می باشد و طبق گفته کتاب گلبرگ زندگی 5، یکی از مهم ترین نتایج عمل به آموزه های دینی، خروج از بن بست ها و یافتن مسیر زندگی می باشد. مردان و زنان باید همسران خود را امانت های الهی بدانند و سبکشان در زندگی مشترک، مدیریت امانت داری باشد. در کتاب گلبرگ زندگی 5 بیشتر با چگونگی تاثیر دین در زندگی همراه با تعادل و عشق آشنا می شویم.

خرید کتاب های خادم الرضا

آگاهی از مهارت های زندگی زناشویی، قلب تپنده عشق

اگر در زندگی برخی از زوج ها نفرت زیادی وجود دارد، تنها به این دلیل است که چگونگی رفتار کردن با همسر خود را نیاموخته اند. اگر برخی از زوج ها از اهمیت و تاثیر مهارت های زندگی زناشویی، آگاهی داشتند؛ آشنایی با چیستی این مهارت ها را به تعویق نمی انداختند. از جمله مهارت هایی که در کتاب گلبرگ زندگی 5 به آن ها اشاره شده است، می توان به مهارت های ارتباطی میان زن و مرد اشاره کرد، که خود دارای زیر شاخه های مهمی از جمله مهارت ارتباط کلامی، ارتباط چشمی، مهارت گوش دادن، درک زبان بدن، مهارت ابراز محبت، مهارت درخواست کردن، مهارت مواجهه با مشکل و همچنین مهارت انتقاد پذیری است. فقدان و عدم توجه به هر یک از این مهارت ها، آسیب های جبران ناپذیری بر زندگی مشترک وارد می کند. برای آشنایی، یادگیری و چگونگی استفاده از این مهارت ها به کتاب گلبرگ زندگی 5 مراجعه کنید.

گلبرگ زندگی 5، راهی برای ورود عشق به زندگی مشترک
عوامل بسیاری در تحکیم یک رابطه تاثیر گذارند.

شناخت زن و مرد از یکدیگر، ویتامین بسیار قوی برای تقویت عشق

خداوند متعال، دو موجود کاملا متفاوت به نام زن و مرد آفریده است و به واسطه این تفاوت ها و ویژگی های منحصر به فرد هر جنس، آن ها را مکمل و نیازمند هم قرار داد. شناخت و احترام به این تفاوت ها، ویتامین بسیار قوی برای تقویت عشق می باشد. تفاوت میان زن و مرد به منزله برتری یکی بر دیگری نیست. در کتاب گلبرگ زندگی 5 به تفصیل در این باره توضیح داده شده و دلایل محکمی آورده شده است. این تفاوت ها، تنها به تفاوت در ویژگی های رفتاری زن و مرد خلاصه نمی شوند و شامل موارد دیگری همچون تفاوت زنان و مردان در دین داری، تفاوت های اخلاقی، تفاوت های رفتاری، احساس و عقلانیت در زن و مرد، تفاوت های جسمانی، تفاوت های ذهنی و تفاوت زن و مرد در علاقه مندی ها می باشد. اگر زوجین بخواهند زندگی عاشقانه ای داشته باشند، نیاز است تا این تفاوت ها را به طور کامل شناخته و بپذیرند؛ که کتاب گلبرگ زندگی 5 منبع بسیار عالی برای درک این تفاوت ها و ساخت یک زندگی شیرین است.

گلبرگ زندگی 5، راهی برای ورود عشق به زندگی مشترک
ارتباط با خانواده همسر در رابطه زناشویی تاثیر بسیاری دارد.

ابراز عشق، تقویت کننده عشق در زندگی

مقصود از عشق ورزی این نیست که زوجین دائما در حال نغمه سرایی عاشقانه باشند و بدون یکدیگر قادر به ادامه زندگی نباشند؛ بلکه عشق به معنای مدیریت آگاهانه عواطف است. عشق حقیقی به دور از خودخواهی و محدود کردن همسر است و همسران می بایست به فکر آسایش، آرامش، حمایت و آزادی شریک زندگی خود باشند. در کتاب گلبرگ زندگی 5 این گونه رفتار های ناپسند را که عشق می نامیم، ذکر شده و مورد انتقاد قرار گرفته اند. عشق ورزی در زندگی اهمیت بسیاری دارد و برکت های بی شماری را در زندگی به دنبال دارد. در کتاب گلبرگ زندگی 5 به تفاوت عشق ورزی در زن و مرد پرداخته شده است و توصیه شده که به میزان ابراز علاقه، زمان و مکان مناسب ابراز محبت توجه شود. همچنین در این کتاب انواع ابراز محبت و ایجاد عشق در زندگی معرفی شده است.

گلبرگ زندگی 5، راهی برای ورود عشق به زندگی مشترک
عشق مهم ترین عامل یک ازدواج و زندگی مشترک است.

توجه به آرامش در زندگی

امروزه در بسیاری از خانواده ها، به دلیل استفاده از ابزار و امکانات بی شمار زندگی، آسایش وجود دارد اما آرامش خیر. آسایش لازمه خوشبختی است، اما کافی نیست. در کتاب گلبرگ زندگی 5، اهمیت آرامش در زندگی، سهم زن و مرد در ایجاد آرامش و همچنین روش های بسیاری برای ایجاد آرامش ذکر شده اند. از جمله روش هایی که در ایجاد آرامش تاثیر گذارند می توان به افزایش معنویت در زندگی مشترک، بهره مندی از دعا، سازگاری و بردباری در مقابل ناملایمات، انعطاف پذیری زن و مرد در برابر هم، ایجاد نشاط و شادابی در زندگی، توجه به خنده و تبسم و شوخ طبعی زن و مرد در زندگی اشاره کرد. در کتاب گلبرگ زندگی 5 به تفصیل در این باره توضیح داده شده است.

گلبرگ زندگی 5، راهی برای ورود عشق به زندگی مشترک
حضور خدا در رابطه، باعث تحکیم آن می شود.

مدیریت صحیح اقتصادی، ویتامین تقویت کننده عشق

یکی از روش های تقویت عشق در زندگی مشترک، ساماندهی وضعیت اقتصادی است. وضعیت اقتصادی مطلوب، به منظور داشتن ثروت مالی بسیار نیست؛ بلکه مقصود این است که به درستی مقدار مالمان را مدیریت کنیم. در کتاب گلبرگ زندگی 5 بیان شده است که مسئولیت تامین نیاز های خانواده با چه کسی است و چه کسی باید برای رشد اقتصادی و رسیدن خانواده به رفاه و آسایش تلاش کند. در کتاب گلبرگ زندگی 5 به اهمیت تلاش و کوشش مرد، تاثیر کسب مال حلال در زندگی، اهمیت پول، مدیریت پول به وسیله مرد، کمک های مالی مرد به خانواده اش، قناعت و صرفه جویی در زندگی و تحمل کمبود های مالی در زندگی به طور کامل پرداخته شده است.

ارتباط مناسب با نزدیکان و آشنایان همسر، تقویت کننده عشق

نزدیکان زن و مرد برایشان خیلی مهم هستند و توجه به خویشاوندان همسر، در حقیقت توجه به شخص همسر است. ارتباط مناسب با خویشاوندان همسر باعث شادکامی همسر می شود. البته توجه به نزدیکان همسر باید به صورتی باشد که ملاقات با آن فرد یا افراد، آفت و آسیبی برای خانواده نداشته باشد. در کتاب گلبرگ زندگی 5 به اهمیت توجه به روابط خانوادگی، احترام مرد و زن به خانواده خود، اهمیت ملاقات با ارحام، آسیب های قطع ارتباط با ارحام، رابطه زن و مرد با خانواده همسر، چگونگی رابطه با خویشاوندان و نزدیکان، آثار و برکات دیدار با خویشاوندان و رابطه با خویشاوندان و نزدیکان آلوده و غیره اشاره شده است.

گلبرگ زندگی 5، راهی برای ورود عشق به زندگی مشترک
حمایت از همسر، از نشانه های عشق است.

برنامه ریزی و مدیریت زمان

هدفمندی در زندگی مشترک، بسیار اهمیت دارد. اگر زن و مرد در زندگی مشترک هدف داشته باشند، می توانند بسیاری از مشکلات را نیز درک و تحمل کنند. هر شخصی که چرایی زندگی را درک کند، با چگونگی آن نیز خواهد ساخت. متاسفانه بسیاری از زنان و مردان هدفی در زندگی ندارند و بادی به هر جهت زندگی می کنند. کتاب گلبرگ زندگی 5 به طور کامل به مباحثی چون هدفمندی زوجین، هماهنگی زن و شوهر در زندگی، تقسیم کار زن و مرد، اشتغال زن و مرد، برنامه ریزی زن و شوهر و مدیریت زمان برای زندگی زناشویی به طور کامل پرداخته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به کتاب گلبرگ زندگی 5 مراجعه کنید.

گلبرگ زندگی 5، راهی برای ورود عشق به زندگی مشترک
مثبت اندیشی و شادابی تاثیر بسزایی در زندگی مشترک دارد.

مثبت اندیشی در زندگی زناشویی

یکی از مهم ترین ویتامین های تقویت کننده عشق، مثبت اندیشی است. مثبت اندیشی، هنر خوب دیدن است؛ شیوه ای از فکر کردن برای بازگرداندن توجه از چیز های منفی و ناخوشایند ها به چیز های خوشایند است. مثبت اندیشان بسیار شاد و سرزنده هستند و بسیار فعال و امیدوارانه زندگی می کنند. این اشخاص ممکن است اشتباهاتی در طول زندگی داشته باشند، اما شکست را زمینه کامیابی و موفقیت در آینده می بینند. مثبت اندیشی زن و مرد نیاز به بستر هایی دارد که تا آن بستر ها فراهم نشود، مثبت اندیشی اثر گذار نخواهد بود. از جمله بستر های مثبت اندیشی که در کتاب گلبرگ زندگی 5 به آن اشاره شده است، می توان ایمان به خدا، شکر گزاری از نعمت ها، خود باوری، اعتقاد قلبی به کامیابی، تغییر درونی و تلاش و کوشش در زندگی را نام برد. در کتاب گلبرگ زندگی 5 راهکار هایی برای مقابله با افکار منفی معرفی شده اند، که برای آشنایی و استفاده از این راهکار ها می توانید به این کتاب رجوع کنید.

خرید کتاب های خادم الرضا

این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

زندگی مشترک، چه برای کسانی که در ابتدای راه هستند و چه برای کسانی که سال ها است که در این مسیرند، نیازمند آموزش های بسیاری است. آیا می خواهید زندگی سرشار از عشق و خوشبختی داشته باشید؟ یا اینکه عشق را در زندگی خود از دست داده اید و به دنبال بازگردانی آن هستید؟ آیا می خواهید نحوه ارتباط مناسب با شریک زندگی خود را یاد بگیرید؟ می دانید چه عواملی باعث تحکیم زندگی شما می شوند؟ کتاب گلبرگ زندگی 5 پاسخ تمامی این سوالات را همراه با نکات و آموزه هایی بسیار ارزشمند برای زندگی مشترک، ارائه داده است.

گلبرگ زندگی 5، راهی برای ورود عشق به زندگی مشترک
کتاب گلبرگ زندگی 5 به شما کمک می کند تا عشق را به زندگی خود بیاورید.

در باب ناشر

انتشارات خادم الرضا (ع) یکی از برترین انتشارات کشور می باشد. تمامی آثار این انتشارات با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی منتشر شده اند. این انتشارات، کتاب های بسیاری را در موضوعات مختلفی چون آموزشی، امور خانواده، روانشناسی، تربیت فرزندان، رمان، آشپزی، مذهبی و غیره منتشر کرده است. انتشارات خادم الرضا (ع) سابقه ای بیست ساله در زمینه انتشار کتاب دارد. کتاب گلبرگ زندگی 5 یکی از برترین کتاب های منتشر شده در زمینه آموزش روابط در زندگی مشترک به قلم حجت السلام و المسلمین حسین دهنوی و توسط انتشارات خادم الرضا به چاپ رسیده است.

جمع بندی

تا به اینجا با خلاصه ای از کتاب گلبرگ زندگی 5 آشنا شده اید. این کتاب به شما کمک می کند تا در دریای عشق و زندگی مشترک، به ناخدایی متبحر تبدیل شده و نه تنها از امواج آن مصون بمانید، بلکه بتوانید از آن لذت ببرید. این کتاب تمامی اصول لازم برای یک زندگی گرم و عاشقانه را به شما می آموزد. مهم نیست که تازه وارد زندگی زناشویی شده اید و یا سال ها از شروع آن می گذرد، در هر صورت این کتاب می تواند به شما کمک بزرگی کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا