اجتماعیپزشکیسبک زندگی

کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ، کتابی برای حفاظت از کودکان

مقدمه

کودکان قشری بسیار آسیب پذیر و حساس هستند. سالانه تعداد زیادی از کودکان حوادث بسیاری را تجربه می کنند که متاسفانه برخی از آن ها منجر به معلولیت، ناهنجاری های دائمی و مرگ می شوند. از جمله دلایل اصلی بروز این حوادث، می توان به ناتوانی آن ها در شناخت اصول ایمنی و پیشگیری از آسیب ها اشاره کرد. کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ به منظور ارائه مفاهیم، اصول و روش های پیشگیری از سوانح و حوادث در کودکان تدوین شده است. باید به خاطر داشته باشید که پیش از وقوع حادثه باید به فکر پیشگیری از آن ها باشیم. در برخی از جوامع، به اصول پیشگیری کمتر توجه شده و تمرکز بیشتر بر روی درمان آن ها می باشد. طبیعتا برای داشتن یک جامعه سالم، نیاز است تا کودکانی شایسته و سالم داشته باشیم. از این رو، تمامی بخش های یک جامعه باید در قبال کودکان و سلامتی آنان احساس مسئولیت کنند. کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ به صورت ویژه برای مربیان تدوین شده است تا بتوانند آموزش های صحیحی را به کودکان و والدین ارائه دهند.

 

کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ، کتابی برای حفاظت از کودکان
کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ، کتابی برای حفاظت از کودکان

خرید کتاب های خادم الرضا

با کلیاتی در مورد آسیب های کودکان آشنا شوید

طبق تعریف پیمان نامه سازمان ملل، هر شخص تا سن هجده سالگی در دوران کودکی قرار دارد. بنابراین زمانی که صحبت از حفاظت از کودکان در برابر حوادث پیش می آید، تنها منظور کودکان خردسال نیستند. لازم به ذکر است که در کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ منظور از آسیب، جراحت های فیزیکی هستند که در اثر یک حادثه در بدن یک کودک بروز پیدا می کنند. در هر بازه سنی برای کودکان، آسیب های تهدید کننده آن ها متفاوت هستند. والدین و مربیان باید با حوادث مشخص هر بازه سنی آشنا بوده و علل بوجود آمدن آن ها و شیوه جلوگیری از آن ها را بدانند. در این کتاب، به تمامی این مسائل پرداخته شده است.

کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ، کتابی برای حفاظت از کودکان
حوادث ترافیکی، 43 درصد آمار مرگ و میر کودکان را تشکیل می دهند.

اصلی ترین حوادث تهدید کننده کودکان چه مواردی هستند؟

حوادث ترافیکی

طبق آمار به دست آمده از آمار مرگ و میر کودکان در کشور، 43 درصد این مرگ و میر ها به دلیل حوادث ترافیکی هستند. این آمار نشان می دهد که بیشترین بخشی که نیاز به پیشگیری دارد، حوادث ترافیکی می باشد. کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ به طور کامل به بررسی این حوادث پرداخته و راه های پیشگیری از آن ها را توضیح داده است. در این کتاب همچنین با عوامل خطر ساز در حوادث ترافیکی کودکان آشنا می شوید. از آن جایی که کودکان از لحاظ جسمی، بسیار ضعیف تر از بزرگسالان هستند، در صورت نجات یافتن از حوادث ترافیکی نیز ممکن است دچار عوارض مختلفی شوند. کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ تمام راه های پیشگیری از این حوادث و رفتارهایی ایمن در مقابل آن ها را توضیح داده است.

کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ، کتابی برای حفاظت از کودکان
غرق شدگی یکی از سه عامل اصلی آسیب دیدن کودکان است.

غرق شدگی

غرق شدگی در بیشتر کشور های جهان، یکی از سه علت اصلی سوانح منجر به مرگ کودکان زیر پنج سال می باشد. غرق شدگی برای کودکان، می تواند حتی در آب کم عمق تشت حمام هم رخ دهد. به طور کلی غرق شدگی به معنای اختلال و آسیب تنفسی در اثر فرو رفتن آب یا هر مایع دیگری در راه های هوایی کودک می باشد. کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ به بررسی ارتباط سن و جنس با غرق شدگی و حوادث آن پرداخته است. همچنین محل های شایع غرق شدن و عوامل خطر ساز آن نیز در این کتاب آورده شده اند. با خواندن این کتاب، می توانید به طور کامل با روش های پیشگیری از این حوادث آشنا شوید.

کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ، کتابی برای حفاظت از کودکان
سقوط می تواند عوارض پس از حادثه بسیار بدی برای کودک داشته باشد.

سوختگی

آسیب دیدن پوست یا دیگر بافت های بدن در اثر گرمای بیش از حد، جریان الکتریکی، مواد شیمیایی و یا اشعه رادیواکتیو را سوختگی می نامند. براساس عمق آسیب و دلایل سوختگی، حوادث سوختگی را به چندین دسته طبقه بندی می کنند. کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ راه های پیشگیری از سوختگی را بیان کرده است که برخی از آن ها عبارتند از: رعایت ایمنی در آشپزخانه، رعایت برخی استانداردها، رعایت ایمنی لوازم برقی و غیره. همچنین یکسری نکات کلیدی نیز در رابطه با پیشگیری از این نوع حوادث وجود دارند که در این کتاب با آن ها آشنا خواهید شد.

سقوط

در کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ ذکر شده است که برای پیشگیری از آسیب دیدن کودکان در اثر هرگونه حادثه ای، لازم است که به طور مداوم حواسمان به آن ها باشد. آسیب های ناشی از حوادث سقوط با توجه به بازه سنی کودک می توانند متفاوت باشند. هر چه کودکان خردسال تر باشند، به دلیل ضعیف تر بودن جسم آن ها، احتمال آسیب دیدنشان بیشتر است. معمولا حوادث سقوط در محل بازی کودکان و یا رفت و آمد آن ها رخ می دهد. از این جهت یکی از روش های پیشگیری از این حادثه، ایمن کردن محل بازی آن ها است. کتاب بچه های کوچک آسیب های بزرگ به این حادثه، همانند دیگر انواع حادثه ها، به طور کامل پرداخته است.

کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ، کتابی برای حفاظت از کودکان
کودکان به دلیل عدم آگاهی، اغلب مواد غیرخوراکی مصرف می کنند.

مسمومیت

کمبود آگاهی کودکان و عدم آشنایی با مواد مختلف، گاها باعث می شود تا موادی را مصرف کنند که خوراکی نبوده و باعث مسمومیت آن ها می شود. از همین رو بسیار مهم است که آن ها را با مواد شیمیایی مختلف آشنا کنیم و تا حد امکان مواد غیرخوراکی را از دسترس آن ها دور نگه داریم. کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ به طور کامل به بررسی تمامی مواردی که باعث مسمومیت کودکان می شوند پرداخته است که برخی از آن ها عبارتند از: مصرف دارو بدون نسخه پزشک، مصرف بیش از اندازه قرص های ویتامین، خوردن مواد شونده و غیر خوراکی و غیره. در بیشتر مواقع این مسمومیت ها می توانند باعث مرگ کودک شوند. بنابراین بسیار مهم است که راه های پیشگیری از آن ها را یاد بگیریم.

خرید کتاب های خادم الرضا

خفگی

اندام های تنفسی کودکان بسیار ظریف هستند و به همین دلیل احتمال خفگی در آن ها با خوراکی ها و یا اسباب بازی ها بسیار زیاد است. در کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ ذکر شده است که باریک بودن راه های هوایی کودکان، کامل نبودن دندان های آن ها و میل به گذاشتن اشیای مختلف در دهان، به راحتی باعث خفگی کودکان می شوند. از آنجایی که این حادثه ممکن است گاها ناگهانی رخ دهد، بهتر است علاوه بر روش های پیشگیری از آن، روش های خارج کردن شی از مجرای تنفسی کودک را بلد باشید. در کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ به طور کامل به این موارد پرداخته شده است.

آسیب های دیگری چون آسیب های ورزشی، گزیدگی، گیر کردن انگشت لای در و غیره نیز وجود دارند که به طور کامل در این کتاب آورده شده اند.

بچه های کوچک آسیب های بزرگ
کتاب بچه های کوچک آسیب های بزرگ به شما کمک می کند تا از کودک خود مراقبت کنید.

در باب ناشر

کتابی که پیش تر در مورد آن خواندید، یکی از آثار ارزشمند منتشر شده توسط انتشارات خادم الرضا (ع) می باشد. این انتشارات دارای بیست سال سابقه درخشان در زمینه نشر کتاب هایی در سبک زندگی اسلامی ایرانی می باشد. کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات شامل موضوعاتی چون آموزشی، روانشناسی، مذهبی، کودک و نوجوان و غیره می باشند. کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ از سری کتاب های آسیب های کودکان قابل پیشگیری هستند، می باشد. این کتاب به صورت ویژه برای مربیان منتشر شده تا به حفظ سلامت کودکان کشورمان کمک کند.

جمع بندی

کودکان نسبت به ما آگاهی کمتری داشته و از لحاظ جسمی نیز ضعیف تر هستند. بنابراین همیشه به افرادی نیاز دارند که مراقب آن ها بوده و آن ها را ایمن نگه دارند. کتاب بچه های کوچک، آسیب های بزرگ شما را با تمامی حوادثی که سلامت کودکان را تهدید می کند آشنا کرده و به شما تمامی روش های پیشگیری از این حوادث را می آموزد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا