سبک زندگیمذهبی

کتاب فاطمه زهرا (ع) اسوه سبک زندگی اسلامی، راهی برای رسیدن به زندگی مطلوب

مقدمه

دین اسلام دارای شخصیت ها و الگوهای ارزشمند بسیاری می باشد. یکی از این الگو ها، حضرت فاطمه الزهرا (ع) است که نه تنها اسوه ای مناسب برای زنان مسلمان می باشد، بلکه الگویی بی نظیر برای تمامی مسلمانان جهان است. رهبر بزرگوار جمهوری اسلامی ایران درباره ایشان گفته اند:” فاطمه الزهرا (ع) را که می خواهید معرفی کنید، آن چنان معرفی کنید که یک انسان مسلمان، یک زن مسلمان، یک جوان مسلمان از آن در زندگی درس بگیرد.” کتاب فاطمه زهرا (ع) اسوه سبک زندگی اسلامی به خوبی شخصیت این زن بزرگوار اسلام را توصیف کرده است. خواندن این کتاب به ما کمک می کند تا از ایشان در تمامی جنبه های زندگی الگوگیری کرده و آن چنان که شایسته یک مسلمان است، زندگی کنیم. حضرت فاطمه الزهرا (ع) در رابطه با کسانی که از اهل بیت پیروی می کنند، می فرمایند:”اگر آن چه را ما اهل بیت دستور داده ایم عمل کنی و از آن چه نهی کرده ایم خودداری نمایی، تو از شیعیان ما هستی وگرنه، خیر” فلذا مطالعه کتاب فاطمه زهرا (ع) اسوه سبک زندگی اسلامی برای تمامی مسلمانان توصیه می شود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی این کتاب بپردازیم.

کتاب فاطمه زهرا (ع) اسوه سبک زندگی اسلامی، راهی برای رسیدن به زندگی مطلوب
حضرت فاطمه الزهرا (ع) اسوه ای مناسب برای مسلمانان است.

آشنایی با شخصیت فاطمه زهرا (ع)

در اولین بخش از کتاب فاطمه زهرا (ع) اسوه سبک زندگی اسلامی نمایی از شخصیت فاطمه زهرا (ع) آورده شده است. از امام صادق (ع) نقل شده است که در زمان ولادت مادر بزرگوارشان و سرور بانوان جهان، حضرت فاطمه الزهرا (ع)، زنان کینه جوی قریش از خدیجه کبری (ع) دوری گزیده و در زمان وضع حمل به ایشان یاری نرساندند. اما در همان هنگام چهار زن مقدس و تعدادی از حوریان بهشتی، به اذن خدا به یاری ایشان آمدند. نقل شده که حضرت فاطمه زهرا (ع) پس از تولد زبان به سخن گشوده و همین میلاد پر نور ایشان حاکی از والا بودن جایگاه ایشان می باشد. در کتاب فاطمه زهرا (ع) اسوه سبک زندگی اسلامی، روایات و سخنان بسیاری از سوی بزرگان در وصف حضرت فاطمه الزهرا (ع) آورده شده است. هر کس که کوچک ترین شناختی از ایشان داشته است، بیان کرده که فضایل ایشان بسیار برتر از دیگران بوده و افتخار خاندان وحی می باشند.

خرید کتاب های خادم الرضا

حضرت فاطمه زهرا (ع) انسانی با کرامت، بانویی پر فضیلت، مادری مهربان، همسری باوفا و الگویی تمام عیار برای نسل بشر است. قطعا تمامی ما برای این که به کمال برسیم، نیاز به الگو هایی کامل داریم و چه کسی بهتر از ایشان. کتاب فاطمه زهرا (ع) اسوه سبک زندگی اسلامی به شما کمک می کند تا ایشان را به خوبی شناخته و آن طور که شایسته است، ایشان را الگوی خود قرار دهید.

کتاب فاطمه زهرا (ع) اسوه سبک زندگی اسلامی، راهی برای رسیدن به زندگی مطلوب
الگوبرداری از حضرت فاطمه الزهرا (ع) باعث رشد و تکامل در زندگی می شود.

چگونه از حضرت فاطمه زهرا و خانواده بزرگوار ایشان الگو بگیریم؟

در کتاب فاطمه زهرا (ع) اسوه سبک زندگی اسلامی ویژگی های بارز این حضرت ذکر شده اند. بنابراین با خواندن این کتاب به خوبی متوجه می شوید که در چه جنبه هایی از زندگی خود و چگونه، می توانید از ایشان الگوبرداری کنید. برخی از این موارد عبارتند از:

احترام به نظر والدین و دختر در ازدواج

یکی از مسائلی که امروزه به وضوح در جامعه دیده می شود، خود نظری دختر و یا خانواده در امر ازدواج است. هر چند که ازدواج شکل دهنده آینده دختر بوده و همچنین احترام پدر و مادر نیز واجب است، لکن آن چه از ازدواج حضرت فاطمه (ع) متوجه می شویم، این است که ازدواج باید با نظر و رضایت هر دو طرف صورت گیرد. همواره در روایات بسیاری، احترام خاصی که در اهل بیت میان اعضای خانواده وجود داشته است، مورد ستایش قرار گرفته است. در کتاب فاطمه زهرا (ع) اسوه سبک زندگی اسلامی به این مبحث به طور کامل پرداخته شده است.

تقسیم کار در زندگی مشترک

از دیگر مواردی که امروزه در جامعه مورد بی توجهی قرار گرفته است، واگذاری کار هایی بیش از حد توان زن، به وی می باشد. با بررسی زندگی بانوی بزرگوار اسلام، به خوبی متوجه می شویم که تقسیم کار و وظایف در خانه چقدر مهم بوده و چه تاثیری بر زندگی افراد دارد. در کتاب فاطمه زهرا (ع) اسوه سبک زندگی اسلامی روایات بسیاری از زندگی آن حضرت و شیوه تقسیم کار در اهل بیت آورده شده است، که خواندن آن ها خالی از لطف نیست.

کتاب فاطمه زهرا (ع) اسوه سبک زندگی اسلامی، راهی برای رسیدن به زندگی مطلوب
عدالت میان فرزندان، یکی از پندهایی است که از زندگی بانوی بزرگوار اسلام دریافت می کنیم.

عدالت ورزی در بین فرزندان

اعمال تبعیض و بی عدالتی در بین فرزندان، بر روی شخصیت آن ها تاثیرات بدی گذاشته و حتی باعث ایجاد کینه و حسادت میان آن ها می شود. در روایات بسیاری آمده است که حضرت فاطمه زهرا (ع) عدالت میان فرزندان را از پدر خویش آموخته و در بین فرزندان خود اعمال می کرد. بسیار خوب است که ما نیز ایشان را الگوی خود را قرار داده و از این طریق، فرزندانی سالم و صالح تربیت کنیم.

خرید کتاب های خادم الرضا

این ها تنها سه مورد از مواردی است که در کتاب فاطمه زهرا (ع) اسوه سبک زندگی اسلامی آورده شده است. تنها با مطالعه خلاصه این سه مورد، متوجه می شویم که الگو برداری از آن بزرگوار حتی در دنیای امروزی، چه تاثیر بزرگی بر زندگی ما دارد.

کتاب فاطمه زهرا (ع) اسوه سبک زندگی اسلامی، راهی برای رسیدن به زندگی مطلوب
تقسیم کار میان اعضای خانواده، همواره در اهل بیت وجود داشته است.

در باب ناشر

کتاب فاطمه زهرا (ع) اسوه سبک زندگی اسلامی تنها یک نمونه از کتاب های بسیار فاخر و آموزنده و مفیدی است که انتشارات خادم الرضا (ع) منتشر کرده است. تمامی کتاب های این انتشارات، همانند این کتاب، به خوبی و در قالب مضامین مختلف، سبک زندگی ایرانی اسلامی را رواج می دهند. کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات، تنوع موضوعی بسیار زیادی دارند که شامل موضوعاتی چون آموزشی، آشپزی، مدیریت و موفقیت، روانشناسی، رمان، کودک و نوجوان، امور خانواده و غیره می باشد. انتشارات خادم الرضا (ع) سابقه ای بیست ساله و درخشان دارد، که این انتشارات را به یکی از بهترین انتشارات کشور تبدیل کرده است.

کتاب فاطمه زهرا (ع) اسوه سبک زندگی اسلامی، راهی برای رسیدن به زندگی مطلوب
کتاب فاطمه زهرا (ع) اسوه سبک زندگی اسلامی، کتابی لازم برای هر مسلمان است.

جمع بندی

تا به این جا با کلیتی از کتاب فاطمه زهرا (ع) اسوه سبک زندگی اسلامی آشنا شدیم. تنها خواندن همین مطالب مختصر کافی است تا بدانیم که این بانوی بزرگوار چه شخصیت والایی داشته و چه الگوی مناسبی برای مسلمانان است. لذا می توانید با خواندن این کتاب، به طور کامل با ایشان آشنا شده و از زندگی ایشان درس هایی برای بهبود زندگی خود دریافت کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا