پزشکیسبک زندگی

راهنمای آموزش مادران باردار در مورد تغذیه با شیر مادر، کتابی الزامی برای تمامی مادران

مقدمه

با توجه به این که شیردهی یک فرآیند فیزیولوژیکی است، تصور می شود که هر مادری به طور کاملا طبیعی می تواند از پس آن برآید. باید گفت که این تصور کاملا اشتباه است. برای این که یک مادر به طور صحیح و موفق عمل شیردهی، را انجام دهد نیاز به آموزش، حمایت و نگرش مثبت در محیط زندگی دارد. کتاب راهنمای آموزش مادران باردار در مورد تغذیه با شیر مادر، به طور کامل به توضیح تمام مواردی که یک مادر شیرده باید بداند، پرداخته است. در زمینه آموزش و حمایت مادران در رابطه با تغذیه با شیر مادر، نه تنها اعضای خانواده، بلکه کارکنان نظام سلامت همچون متخصصین زنان، متخصصین کودکان، ماما ها و غیره مسئول هستند. در فرهنگ مدرن امروزی، در بین افراد خانواده، نقش پدران در زمینه فرهنگ آموزش و حمایت از تغذیه با شیر مادر، پررنگ تر شده است. لذا خواندن کتاب راهنمای آموزش مادران باردار در مورد تغذیه با شیر مادر، نه تنها برای مادران شیرده، بلکه برای پدران، اعضای خانواده و کارکنان نظام سلامت نیز توصیه می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این کتاب مفید بپردازیم.

راهنمای آموزش مادران باردار در مورد تغذیه با شیر مادر، کتابی الزامی برای تمامی مادران
تغذیه با شیر مادر مزایای بسیار زیادی دارد.

خرید کتاب های خادم الرضا

در این کتاب چه می خوانیم؟

تغذیه با شیر مادر چه اهمیت و مزایایی دارد؟

در این کتاب، اهمیت و مزایای تغذیه با شیر مادر، از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است. در دین اسلام و روایات معصومین(ع) و آیات قرآن کریم، مطالب بسیاری در رابطه با اهمیت تغذیه با شیر مادر بیان شده است. لازم به ذکر است که این مطالب امروزه از لحاظ علمی نیز اثبات شده است. در کتاب راهنمای آموزش مادران باردار در مورد تغذیه با شیر مادر تمامی احکام و مطالب دین اسلام در رابطه با اهمیت تغذیه با شیر مادر ذکر شده اند. به علاوه، جالب است بدانید که تغذیه با شیر مادر نه تنها برای کودک، بلکه برای مادر و خانواده نیز مزایای بی نظیری دارد. از جمله مزایای تغذیه با شیر مادر می توان به کاهش کم خونی مادر، جلوگیری از سرطان پستان، رشد و تکامل مطلوب کودک، ایجاد رابطه عاطفی بین مادر و فرزند و غیره اشاره کرد.

راهنمای آموزش مادران باردار در مورد تغذیه با شیر مادر، کتابی الزامی برای تمامی مادران
در برخی موارد، می توان شیر مادر را دوشیده و نگهداری کرد.

چرا تغذیه با شیر مادر از تغذیه مصنوعی برتر است؟

در کتاب راهنمای آموزش مادران باردار در مورد تغذیه با شیر مادر به طور کامل به اختلافات عمده ترکیب شیر مادر و شیر مصنوعی و برتری شیر مادر، خطرات تغذیه مصنوعی، خطرات تغذیه با بطری و استفاده از گول زنک پرداخته شده است. امروزه بسیاری از مادران از شیر های مصنوعی که معمولا از شیر گاو تهیه می شوند، برای تغذیه کودک خود استفاده می کنند. هر چند که این نوع شیر ها خواص متعددی دارند، لکن اختلافات بسیار زیادی با شیر مادر دارند. مواد موجود در شیر مادر مانند پروتئین، انواع سلول های زنده دفاعی، آب، کلسیم و غیره، بسیار بیشتر از مواد موجود در شیر مصنوعی می باشند. ضمن این که استفاده از شیر مصنوعی و موارد دیگر خطراتی به همراه دارند که در کتاب راهنمای آموزش مادران باردار در مورد تغذیه با شیر مادر با آن ها آشنا می شوید.

راهنمای آموزش مادران باردار در مورد تغذیه با شیر مادر، کتابی الزامی برای تمامی مادران
تغذیه با شیر مادر باعث ایجاد رابطه عاطفی میان فرزند و مادر می شود.

چگونه تغذیه با شیر مادر را شروع کرده و آن را ادامه دهیم؟

قبل از شروع تغذیه با شیر مادر، لازم است بدانید که برقراری تماس پوست مادر با پوست نوزاد، آن هم بلافاصله پس از زایمان، مزایای بسیار زیادی برای هر دو طرف دارد. همچنین بهتر است که تغذیه با شیر مادر را در همان ساعات اولیه تولد، که نوزاد بسیار هشیار و فعال می باشد، شروع کنید. در کتاب راهنمای آموزش مادران باردار در مورد تغذیه با شیر مادر هم اتاقی بودن مادر و نوزاد، بسیار مهم معرفی شده و مزایای آن به طور کامل بیان شده است. تغذیه با شیر مادر نیازمند رعایت نکات بسیار مهمی می باشد، که در این کتاب به آن ها پرداخته شده است.

وضعیت صحیح شیردهی چیست؟

در تغذیه با شیر مادر، وضعیت صحیح شیردهی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مواردی که در این زمینه نیاز به آموزش دارند و در کتاب راهنمای آموزش مادران باردار در مورد تغذیه با شیر مادر به آن ها پرداخته شده است عبارتند از: شناخت وضعیت صحیح بغل کردن شیرخوار برای شیردهی، شناخت وضعیت های مختلف شیردهی، شناخت نحوه عرضه پستان به شیرخوار، شناخت نحوه صحیح پستان گرفتن شیرخوار و شناخت علائم مکیدن موثر پستان. تمامی این موارد به طور کامل و به همراه تصویر در این کتاب توضیح داده شده اند.

راهنمای آموزش مادران باردار در مورد تغذیه با شیر مادر، کتابی الزامی برای تمامی مادران
استفاده از شیرهای مصنوعی خطرات زیادی دارد.

نحوه دوشیدن، نگهداری و مصرف شیر مادر به چه صورت است؟

در برخی موارد که به دلایل مختلف مانند ناتوانی نوزاد در خوردن مستقیم شیر از پستان، احتقان پستان و غیره، امکان مصرف شیر مادر به صورت مستقیم وجود ندارد، می توان آن را دوشیده و برای مصرف کودک، نگهداری کرد. در کتاب راهنمای آموزش مادران باردار در مورد تغذیه با شیر مادر نکات مورد نیاز در این زمینه، از جمله نکات مهم دوشیدن شیر مادر، آشنایی با روش های دوشیدن شیر، آگاهی از مدت و نحوه نگهداری شیر دوشیده و غیره، ذکر شده اند.

در این کتاب اقدامات اولیه برای موفقیت در شیردهی و نکاتی برای آگاهی کارکنان مراکز سلامت نیز ذکر شده اند.

در باب ناشر

انتشارات خادم الرضا (ع) یکی از برترین انتشارات کشور می باشد که هم اکنون کتاب راهنمای آموزش مادران باردار در مورد تغذیه با شیر مادر را برای آگاه سازی مادران عزیز کشور و همچنین خانواده ها و کارکنان حوزه سلامت، منتشر کرده است. این انتشارات رسالت خود را در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی قرار داده و کتاب های بسیاری را در زمینه های آموزشی، مذهبی، کودک و نوجوان، رمان، امور خانواده، امور اقتصادی و غیره منتشر کرده است. انتشارات خادم الرضا (ع) سابقه ای درخشان و بیست ساله دارد. تمامی کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات ارزشمند و فاخر می باشد.

کتاب راهنمای مادران برای تغذیه با شیر مادر، منبعی کامل جهت آموزش مادران شیرده
کتاب راهنمای آموزش مادران باردار در مورد تغذیه با شیر مادر کتابی الزامی برای تمامی مادران شیرده است.

جمع بندی

از گذشته تا به کنون، تغذیه کودک با شیر مادر امری طبیعی و بسیار مهم بوده است. البته طبیعی بودن این امر به معنای عدم نیاز به آموزش و حمایت مادر نمی باشد. کتاب راهنمای آموزش مادران باردار در مورد تغذیه با شیر مادر با تکیه بر مطالب علمی و روایات دینی، مزایای تغذیه با شیر مادر و روش های صحیح انجام آن را آموزش داده است. مطالعه این کتاب نه تنها برای مادران بلکه برای پدران و کارکنان حوزه سلامت نیز توصیه می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا