اجتماعیسبک زندگی

گلبرگ زندگی 2، کتابی لازم و ارزشمند برای مسائل دوران عقد

مقدمه

ازدواج قطعا یکی از مهم ترین و زیبا ترین مراحل زندگی انسان است. اما طبیعتا هر مرحله از زندگی، مسائل و مشکلاتی نیز به همراه دارد. ازدواج دارای چندین مرحله است، که یکی از مهم ترین مراحل آن، دوران عقد می باشد. متاسفانه امروزه مسائل و مشکلات بسیاری در دوران عقد برای جوانان رخ می دهد. کتاب گلبرگ زندگی 2 سعی کرده تا تمامی مسائلی را که ممکن است در دوران عقد رخ دهند و باید نسبت به آن ها اطلاعات داشته باشید را توضیح دهد. در این کتاب که در واقع برگرفته از مجموعه گفتگوی تلویزیونی در شبکه سه سیما می باشد، سوالاتی که زوج های جامعه در موضوعات مختلفی مطرح کرده اند، آورده شده اند. اگر شما هم در دوران عقد به سر می برید، قطعا با مطالعه کتاب گلبرگ زندگی 2 متوجه خواهید شد که پاسخ بسیاری از سوالات شما در این کتاب آورده شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این کتاب بپردازیم.

گلبرگ زندگی 2، کتابی لازم و ارزشمند برای مسائل دوران عقد
در دوران عقد برخی مسائل باعث جدایی افراد می شود.

در این کتاب به چه مباحثی پرداخته شده است؟

مباحثی که در این کتاب به آن ها پرداخته شده است، عبارتند از:

جایگاه فسخ عقد

برخی از زوج ها ممکن است در طول دوران عقد خود دچار اختلافات و یا مشکلاتی شوند، آن چه در این شرایط برای آن ها مورد سوال است، این است که در چه صورتی می توانند عقد را فسخ کنند؟ با توجه به سوالاتی که از سوی اکثر زوجین جامعه پرسیده شده، به طور کلی افراد در سه حالت درباره فسخ عقد سوال پرسیده اند؛ این سه حالت عبارتند از: انحراف چشمی و عیوب جسمی، دوشیزه نبودن زن، کنار هم نبودن و جدایی دو نفر. در کتاب گلبرگ زندگی 2 به طور کامل به این سوالات پرداخته شده و شرط فسخ عقد در هر یک از این سه حالت ذکر شده است.خرید کتاب های خادم الرضا

انگیزه های جدایی

متاسفانه در دوران عقد دلایل بسیاری باعث می شوند که یکی از طرفین تصمیم به جدایی بگیرد. برخی از این انگیزه ها موجه بوده و برخی دیگر کاملا بی اهمیت و غیر موجه هستند. در کتاب گلبرگ زندگی 2 تمام انگیزه های موجود برای جدایی مورد بررسی قرار گرفته اند که برخی از آن ها عبارتند از: بی احساس بودن زن به مرد، بدقولی پدر شوهر، شک به شوهر، ازدواج تحمیلی، اعتیاد پدر شوهر، تنفر از همسر، آلودگی های شوهر. جناب حجت الاسلام و المسلمین حسین دهنوی، با تدبیر و خرد به سوالات افراد در این مباحث پاسخ داده و این پاسخ ها را به طور کامل در این کتاب شرح داده است.

گلبرگ زندگی 2، کتابی لازم و ارزشمند برای مسائل دوران عقد
زوجین باید بتوانند مشکلات خود را مدیریت کنند.

نگرانی ها

در برخی مواقع در دوران عقد، برای زوجین نگرانی هایی پیش می آید که اگر رفع نشود، می توانند موجب جدایی زوج شوند. بسیاری از افراد گاها برای امر ازدواج به استخاره رجوع می کنند و در صورت منفی بودن جواب، مدام نگران شده و حتی تصمیم به جدایی می گیرند. اما آیا واقعا استخاره مرجع خوبی برای مشخص کردن درست یا غلط بودن یک عمل است؟ برخی از آقایان نیز به دلیل آنکه نگران مخارج زندگی هستند، مدام ازدواج خود را به تعویق انداخته و حتی گاها تصمیم به طلاق در دوران عقد می گیرند. نگرانی های دیگری همچون کاهش عبادت بعد از ازدواج، رفتارهای بچه گانه زن، ترس از جدایی، ترس از رابطه جنسی و غیره نیز وجود دارند که گاها باعث جدایی دو طرف می شوند. در کتاب گلبرگ زندگی 2 به طور مفصل به تمامی این نگرانی ها پرداخته شده است.

تردیدها

حتما شما هم شنیده اید که شک و تردید باعث نابودی بسیاری از چیز ها می شود. در ازدواج و دوران عقد نیز این جمله صدق می کند. لذا برای آن که تصمیم بهتری بگیرید، باید بدانید که در قبال هر تردیدی چه باید کرد. قبل از هر چیز لازم است بدانید که تمامی تحقیقات، شناخت ها و تردید ها باید قبل از ازدواج صورت بگیرند و بهتر است بعد از ازدواج با مسائل پیش آمده، مدارا کرد. البته این بدان معنا نیست که در صورت وجود هر گونه تردید و مشکل، صرفا آن را فراموش کرده و سکوت کنید. بلکه برای هر تردیدی، راه حلی وجود دارد که در کتاب گلبرگ زندگی 2 به طور کامل به آن ها پرداخته شده است. از جمله تردید هایی که ممکن است در دوران عقد و ازدواج به وجود آیند و در این کتاب نیز به آن ها پرداخته شده است می توان به کنار نیامدن با ظاهر خانم، چشم پوشی از دوشیزه نبودن زن، خساست شوهر، پرخاشگری شوهر، افسردگی همسر و اعتیاد شوهر اشاره کرد.

گلبرگ زندگی 2، کتابی لازم و ارزشمند برای مسائل دوران عقد
گاها مشکلاتی ساده و بی اهمیت باعث جدایی افراد می شوند.

لغزشگاه ها

گاهی اوقات ممکن است که ازدواج کاملا خوب پیش رفته و مشکلی نداشته باشد، اما تنها یک لغزش و درگیر شدن در مشکلی بی اهمیت و عدم توانایی در مدیریت آن، می تواند به کلی پایه های ازدواج را سست کند. در کتاب گلبرگ زندگی 2، این نوع مسائل لغزشگاه ها نامیده شده اند. برخی از این لغزش گاه ها عبارتند از: گفتن خواستگاران قبلی، اختلاف های دو خانواده، مجادله زن و شوهر، اختلاف نظر سیاسی زن و شوهر، وابستگی شوهر به مادرش، بازگو کردن روابط قبل از ازدواج، پنهان کاری های زن و مرد، ارتباط زیاد مرد و زن با دوستان دوران مجردی، بی توجهی زن به آراستگی خود و بیشتر بودن سن زن. در این کتاب شیوه حل تمامی این مسائل بیان شده است.خرید کتاب های خادم الرضا

تا به اینجا با خلاصه ای از برخی مباحث این کتاب آشنا شدیم. توضیح سایر مباحث به دلیل محتوای ارزشمند و بسیاری که دارند، در این مقاله نمی گنجد. از جمله دیگر مباحثی که در این کتاب به آن پرداخته شده می توان به انحرافات، خرافات، توقعات، روابط در دوران عقد، روابط عاطفی بین زن و مرد، گفتگوی زن و شوهر، روابط خانوادگی زن و شوهر با هم، دخالت های دیگران و غیره اشاره کرد.

گلبرگ زندگی 2، کتابی لازم و ارزشمند برای مسائل دوران عقد
مطالعه این کتاب به شما کمک می کند تا رابطه محکم تری داشته باشید.

در باب ناشر

کتاب گلبرگ زندگی 2 قسمت دوم از این مجموعه پنج جلدی فاخر است که به همت جناب حجت الاسلام و المسلمین حسین دهنوی و توسط انتشارات خادم الرضا (ع) منتشر شده است. این انتشارات سابقه ای بیست ساله و درخشان در زمینه انتشار کتاب هایی به منظور ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی دارد. از جمله موضوعاتی که این انتشارات کتاب هایی در باب آن ها منتشر کرده می توان به کتاب های آموزشی، امور خانواده، تربیت کودک و نوجوان، روانشناسی، موفقیت، مذهبی و غیره اشاره کرد.

گلبرگ زندگی 2، کتابی لازم و ارزشمند برای مسائل دوران عقد
کتاب گلبرگ زندگی 2 یکی از برترین کتاب ها در زمین امور خانواده است.

جمع بندی

کتاب گلبرگ زندگی 2 بی شک کتابی است که تمامی زوجین، مخصوصا آن هایی که در دوران عقد قرار دارند؛ باید آن را مطالعه کنند. جناب حجت الاسلام و المسلمین حسین دهنوی، یکی از برترین کارشناسان امور خانواده، با توجه به مسائل و مشکلاتی که در خصوص زندگی مشترک در جامعه وجود دارد، به تالیف این مجموعه ارزشمند پرداخته است. نتیجه زحمات این بزرگوار، یکی از برترین کتب روانشناسی در زمینه امور خانواده و زوجین است که بی شک خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا