سبک زندگیمذهبی

پرسش های قرآنی پاسخ های مطهری، شما را با قرآن بهتر آشنا می کند

مقدمه 

قرآن کریم، کتاب آسمانی کامل و جامعی است که توسط پروردگار عالم بر پیامبر اعظم (ص) نازل شد و هدایت کننده نسل بشر در تمامی دوران ها است. در این کتاب گوهر بار، مفاهیم و مباحثی آمده است که برخی از آن ها در دوران های جدید توسط دانشمندان، کشف شده اند. از این رو به راستی که این کتاب، کتابی مناسب برای انسان ها و راهنمای کامل و مطمئنی در تمامی دوران ها می باشد. همین مسئله باعث شده تا کتاب های بسیاری در باب قرآن، مانند کتاب پرسش های قرآنی پاسخ های مطهری، نوشته شوند. بی شک شهید مطهری یکی از برترین علمای جهان اسلام می باشد، که تفکرات ایشان همواره مورد تقدیر و تحسین انسان های بزرگی چون رهبر معظم انقلاب و آیت الله خمینی (ره) قرار گرفته اند. ایشان علاوه بر کتاب های مختلفی که در باب تفسیر قرآن به نشر در آورده است، سخنان بسیاری نیز در این باره گفته اند. کتاب پرسش های قرآنی پاسخ های مطهری گزیده ای از سخنان بزرگان در رابطه با مفاهیم عمیق قرآن و مبانی کامل این کتاب آسمانی می باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا به بررسی این کتاب بپردازیم.

پرسش های قرآنی پاسخ های مطهری، شما را با قرآن بهتر آشنا می کند
قرآن کتابی برای تمام دوران ها است.

در این کتاب چه می خوانیم؟ 

در کتاب پرسش های قرآنی پاسخ های مطهری بیانات این بزرگوار در پاسخ به سوالاتی درباره قرآن آمده است. محتوای این کتاب به صورت پرسش و پاسخ می باشد. در ابتدا به این سوال که قرآن خود را چگونه معرفی می کند، پاسخ داده شده است. طبیعتاً آشنایی با این مسئله برای ما روشن می سازد که مقصود از نازل شدن قرآن چه بوده و چه هدفی دارد. همچنین اهمیت و آداب تلاوت قرآن نیز در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته اند. متاسفانه امروزه تلاوت قرآن مجید، به یک سنت متروکه در میان ما تبدیل شده است. طبیعتاً  مطلع شدن از اهمیت و آداب قرائت قرآن، می تواند به ما کمک کند تا به سوی این کتاب بزرگ روی آورده و از مفاهیم آن بهره مند شویم. در کتاب پرسش های قرآنی پاسخ های مطهری، به این سوال پاسخ داده شده است، که چرا قرآن کریم به سوال مردم در رابطه با زمان قیامت، پاسخی نداده است؟

پرسش های قرآنی پاسخ های مطهری، شما را با قرآن بهتر آشنا می کند
قرآن مفاهیم علمی عمیقی دارد.

برای افرادی که از مفاهیم قرآن ناآگاه هستند، ممکن است این مسئله یک نقص به نظر برسد. اما تمامی مفاهیم قرآن با علم کامل و بدون هیچ نقصی نوشته شده اند و در پس هر مفهوم و مطلبی، حکمتی وجود دارد. موارد بسیار دیگری نیز در رابطه با قرآن از زبان شهید مطهری در این کتاب توضیح داده شده اند، که از جمله آن ها می توان به علت جهنمی شدن افراد از زبان خودشان، تایید وجودیت بهشت و جهنم از دیدگاه قرآن، راه های رسیدن به خوشبختی و مفهوم آن از نظر قرآن اشاره کرد.

خرید کتاب های خادم الرضا

چرا باید این کتاب را بخوانید؟

در باب مطالعه کتاب پرسش های قرآنی پاسخ های مطهری، لازم به ذکر است که در طول تاریخ، بارها به نسل بشر به شیوه ‌های مختلف اثبات شده است که مطالب قرآن بسیار علمی و فرای تخیل، خرافات و ذهن بشریت است. به طوری که با وجود گذشت صدها سال، همچنان علما و دانشمندان در حال درک مطالب جدیدی از آن هستند. حتی بسیاری از مطالبی که امروزه دانشمندان به آن ها رسیده اند، در این کتاب بیان شده است. قرآن کتابی است که در تمامی زمینه های زندگی، مفاهیمی کامل و جامع دارد. لذا خواندن چنین کتابی همانند خواندن یک دایره المعارف در باب موضوعات مختلف است، که راه راست را به شما نمایان می کند و مهم تر از هر چیز، شما را از مسیر گمراهی بیرون می کشد. در کتاب پرسش های قرآنی پاسخ های مطهری، سعی شده تا تمامی پرسش هایی که ممکن است در ذهن شخص در باب قرآن شکل بگیرد و یا باعث شک و تردید در مفاهیم قرآن شود، بیان شوند و چه کسی بهتر از شهید مطهری برای پاسخ دادن به این سوال ها پیدا می شود.

پرسش های قرآنی پاسخ های مطهری، شما را با قرآن بهتر آشنا می کند
در این کتاب با مطالبی در باب قرآن آشنا می شوید.

در باب شهید مطهری 

شهید مطهری چهره ای مشهور در جهان اسلام است، که کمتر کسی  نام ایشان را نشنیده است. وی از شاگردان علمای بزرگی چون علامه طباطبایی و امام خمینی (ره) بود و خود ایشان نیز یکی از آدم های بزرگ جامعه اسلامی و از متفکرین اصلی بنیان جمهوری اسلامی ایران بوده اند. همین درجه از علم و دانش ایشان، باعث شده بود تا مقام های مهمی چون ریاست شورای انقلاب را به ایشان واگذار کنند. کتاب پرسش های قرآنی پاسخ های مطهری، تنها قطره ای از دانش گسترده آن بزرگوار می باشد. مقام علمی ایشان آنچنان بالا بود، که مقام معظم رهبری در باب وی می فرماید: “باید روی افکار شهید مطهری کار فکری بشود؛ یعنی جمعی اهل تحقیق و علاقه مند به کارهای علمی بنشیند و نظرات و تفکرات شهید مطهری را در ابواب مختلف استخراج کنند؛ درباره موضوعات بی شمار و متنوعی که ایشان در مباحث شان مطرح کرده ‌اند، نظر آن شهید را استخراج کنند. این راه گسترش و پیشرفت و شکوفایی فکری جامعه بر مبنای آثار شهید مطهری است. امیدواریم این کار انجام بگیرد.” این جمله مقام معظم رهبری، خود دلیلی بر نشر کتاب پرسش های قرآنی پاسخ های مطهری می باشد.

پرسش های قرآنی پاسخ های مطهری، شما را با قرآن بهتر آشنا می کند
شهید مطهری عالمی بزرگوار بودند.

در باب ناشر 

انتشارات خادم الرضا علیه السلام اگر بهترین نباشد، اما قطعاً یکی از برترین انتشارات کشور است. امروزه با توجه به مفاهیم نامناسبی که از طریق رسانه های غربی و افراد ناآگاه در بین مردم جامعه جمهوری اسلامی ایران، مخصوصاً جوانان، گسترش یافته است، این انتشارات وظیفه خود دانسته تا با انتشار کتاب های مختلف، با موضوعات جذاب و مفید و کاربردی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، که به راستی سبکی ارزشمند و راهنما می باشد را، ترویج دهد. کتاب پرسش های قرآنی پاسخ های مطهری، یکی از صدها کتابی است که توسط این انتشارات منتشر شده است. دیگر موضوعاتی که انتشارات خادم الرضا علیه السلام کتاب هایی در باب آن ها منتشر کرده است، عبارتند از: موضوعات آموزشی، مدیریت، رشد شخصی، تربیت کودک و نوجوان، امور خانواده، ازدواج، موفقیت،  هنر و غیره.

پرسش های قرآنی پاسخ های مطهری، شما را با قرآن بهتر آشنا می کند
کتاب پرسش های قرآنی پاسخ های مطهری کتابی در باب قرآن است.

جمع بندی 

تا به اینجا سعی شد تا گزیده مطلبی جهت آشنایی با مفاهیم کتاب پرسش های قرآنی پاسخ های مطهری و همچنین توضیحاتی جهت آشنایی با مقام علمی این بزرگوار، بیان شود. همانطور که پیش تر نیز کشف شد، در این کتاب پرسش های مختلفی درباره قرآن مطرح شده اند که ممکن است ذهن هر شخصی را به خود مشغول کرده باشند. اما پاسخ هایی از سخنان شهید مطهری برگزیده شده اند که در این کتاب بیان شده‌ و به خوبی شما را درباره این کتاب آسمانی آگاه خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا