سبک زندگی

هنر آشپزی کدبانو، راهنمایی برای تهیه غذاهای خوشمزه تر و سالم تر

مقدمه 

آشپزی یک هنر ارزشمند و حرفه ای است و همانند سایر هنرها، بدون داشتن اطلاعات و آموزش های لازم، نمی توانید آن را به خوبی انجام دهید. یک غذای خوب، تنها یک غذای گران قیمت و یا خوشمزه نیست. یک غذای خوب باید معیارهای بسیاری داشته باشد. از جمله این معیارها می‌ توان به ظاهر خوب و دلچسب، طعم لذیذ، ارزش غذایی بالا، نحوه پخت سالم، محصولات مورد استفاده متنوع، عدم مصرف اضافی محصولات و غیره اشاره کرد. کتاب هنر آشپزی کدبانو سعی کرده تا دستور پخت غذاهای سنتی و فرنگی را، طبق اصول و معیارهای یک غذای خوب، به شما آموزش دهد. متاسفانه در بیشتر آموزش های موجود از دستور پخت های غذاهای سنتی، موارد بسیاری چون سلامت غذا، ارزش غذایی، میزان مصرف محصولات و غیره رعایت نمی شوند و صرفاً به طعم آن توجه می ‌شود. اما در این کتاب تمامی دستور پخت ها در چارچوب این معیارها و اصول ها بیان شده اند. در نتیجه به شما کمک می‌ کند تا غذای سالم و خوشمزه، اصولی و با ظاهری دلچسب داشته باشید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا به بررسی کتاب هنر آشپزی کدبانو بپردازیم.

هنر آشپزی کدبانو
آشپزی یک هنر است.

هنر آشپزی کدبانو چه تفاوتی با سایر کتاب های آموزش آشپزی دارد؟

کتاب های بسیاری در رابطه با آموزش آشپزی تا به حال به چاپ رسیده اند. همین امر نیز باعث می ‌شود تا شما این سوال را از خود بپرسید که این کتاب چه تفاوتی با آنها داشته و چرا باید این کتاب را تهیه کنیم؟ همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، دستور پخت یک غذای خوب شامل معیارهای بسیاری می شود. برخی از افراد گمان می کنند که هر چه مواد مورد نیاز یک غذا بیشتر بوده و غذا گران تر باشد، قطعا در بهتر بودن آن غذا تاثیر دارد، اما اینطور نیست. شما می توانید با مواد بسیار کم نیز غذاهای بسیار خوشمزه و سالمی را تهیه کنید. کتاب هنر آشپزی کدبانو دستور پخت غذاهای سنتی ایرانی را، به همراه چندین دستور پخت غذای فرنگی و همچنین آموزش شیرینی پزی بیان کرده است. قطعاً غذاهای سنتی ایرانی یکی از بهترین، مقوی ترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان هستند. اما عدم آگاهی برخی از افراد از نحوه تهیه درست این غذاها، باعث شده تا آنها به غذاهای بسیار مضر و حتی بیماری زا تبدیل شوند.

خرید کتاب های خادم الرضا

برای مثال، بسیاری از افراد گمان می کنند که تنها راه خوشمزه شدن یک غذا، اضافه کردن بیش از اندازه روغن یا محصولات غذایی مضر است. در حالی که در کتاب هنر آشپزی کدبانو شما با کمترین میزان روغن و سالم ترین دستور پخت، می توانید این غذاهای سنتی را بسیار خوشمزه تر تهیه کنید و خیالتان هم از بابت سالم بودن آن راحت باشد. سالم بودن یک غذا باعث می شود تا مصرف آن حتی برای افراد بیمار نیز، راحت تر باشد و به آنها آسیبی نرساند. اینها مواردی است که در بسیاری از کتاب های آشپزی و منابع آموزشی رعایت نشده و مورد توجه قرار نمی گیرند. اما کتاب هنر آشپزی کدبانو با دیدی کارشناسانه دستور پخت های خود را ارائه داده است.

هنر آشپزی کدبانو
پخت غذاهای خوشمزه و سالم، نیازمند رعایت اصول است.

چرا آشپزی نیاز به آموزش دارد؟ 

احتمالاً شما هم تا به حال با دیدن تصاویر بسیار جذاب از غذاهای خوشمزه در تبلیغات یا فضاهای اجتماعی، به این موضوع فکر کرده اید که چطور می توان غذاهایی به این جذابی و خوشمزگی تهیه کرد. جالب است بدانید که تهیه این غذاها آنقدرها هم سخت نبوده و به راحتی می توانید تنها با رعایت برخی اصول، آنها را تهیه کنید و از آنها لذت ببرید و تصاویر فوق العاده آنها را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. اگر می پرسید چگونه، کافیست تا به کتاب هنر آشپزی کدبانو مراجعه کنید. این کتاب به شما می آموزد تا نه تنها صدها غذای خوشمزه را به راحتی تهیه کنید،  بلکه بتوانید آنها را دقیقاً شبیه به عکس های فضاهای مجازی تزئین کنید و اطرافیان خود را شگفت زده کنید. صرف غذا یکی از مهم ترین فعالیت های روزمره افراد است و در تامین انرژی و روحیه افراد تاثیر بسزایی دارد. لذا قطعاً هر چه این غذاها خوشمزه تر، سالم تر و جذاب تر باشند، دلچسب تر و قوی تر نیز خواهند بود.

هنر آشپزی کدبانو
در این کتاب با شیوه پخت غذاهای فرنگی نیز آشنا می شوید.

با آموزش‌ های کتاب هنر آشپزی کدبانو می ‌توانید از تک تک غذاهای خود در روز لذت ببرید. تهیه غذاها به بهترین شکل و تزئین آن ها به ظاهری دلچسب، به معنای احترام گذاشتن به خودتان بوده و لازم است تا این کار را انجام دهید. قطعاً تاثیر آن از خوردن غذاهای آماده و یا غذاهایی که طبق اصول تهیه نشده و ظاهر جذابی ندارند، بیشتر است.

خرید کتاب های خادم الرضا

در کتاب هنر آشپزی کدبانو چه می خوانیم؟ 

در کتاب هنر آشپزی کدبانو دستور پخت غذاهای سنتی، غذاهای فرنگی و شیرینی های مختلف آورده شده است. این کتاب شامل دو بخش دستور غذاها و آموزش شیرینی پزی می باشد. دستور پخت های ذکر شده در بخش غذاها عبارتند از: انواع پلو، انواع خورش، انواع پیتزا، انواع خوراک مرغ، گوشت، ماهی و سبزیجات، انواع سوپ، انواع سالاد، انواع آش، انواع کوفته، انواع دلمه، انواع آبگوشت، انواع ماکارونی، انواع کتلت و شامی، انواع کوکو، انواع املت، انواع ساندویچ، انواع سس، انواع سوفله و اردو، انواع کباب و رولت، انواع گراتن، انواع نرگسی و برانی، انواع پتاز، انواع پاته و پوره، انواع ترشی و انواع رب. بخش دوم کتاب هنر آشپزی کدبانو شامل دستور پخت انواع کیک و انواع شیرینی های ایرانی، به همراه نکات لازم برای تهیه آن ها می باشد.

هنر آشپزی کدبانو
غذاهای سنتی ایرانی غذاهای مقوی هستند.

درباب ناشر 

انتشارات خادم رضا علیه السلام کتاب های بسیاری را در راستای تغذیه و سلامت و آموزش آشپزی منتشر کرده است، که همگی آنها حاوی آموزش های کامل، اصولی و کارشناسانه هستند. این کتاب ها به شما کمک می‌ کنند تا تغذیه سالم تر، مقوی تر و خوشمزه تری داشته باشید. کتاب هنر آشپزی کدبانو از جمله این کتاب ها است. انتشارات خادم الرضا علیه السلام کتاب ‌های بسیار دیگری را نیز در باب موضوعات مختلفی چون آموزشی، مدیریت، روانشناسی، امور خانواده، تربیت کودک و نوجوان و غیره منتشر کرده است.

هنر آشپزی کدبانو
کتاب هنر آشپزی کدبانو، کتابی کامل در رابطه با آشپزی است.

جمع بندی 

همانطور که پیشتر نیز گفته شد، آشپزی یک هنر است که انجام دادن آن به نحو احسنت، نیازمند آموزش کامل و اصولی است. لذا با مطالعه کتاب هنر آشپزی کدبانو می توانید با تمام نکات و اصول لازم در رابطه با پخت انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و شیرینی ها آشنا شوید. این کتاب به شما کمک می کند تا غذاهای مورد علاقه خود را با بهترین طعم، بهترین ظاهر و سالم ترین شیوه طبخ کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا