سبک زندگی

کتاب لباسی از جنس همسر، کتابی برای تمامی زوج های جوان

مقدمه

ازدواج یک نیاز فطری و  طبیعی در وجود انسان است و پاسخگویی به این نیاز، باعث ایجاد آرامشی عمیق در وجود انسان می شود. در حقیقت این آرامش ناشی از ازدواج است که منجر به خوشبخت شدن افراد می شود. اما برای رسیدن به این آرامش و خوشبختی، نیاز است تا همسری مناسب یافته و اصول لازم را رعایت کنیم. کتاب لباسی از جنس همسر تاملی در آیه ای کوتاه در باب ازدواج دارد. نویسنده این کتاب، هفتاد درس از این آیه در رابطه با همسر گزینی و آیین همسرداری برداشت کرده و آن ها را در این کتاب توضیح داده است. با مطالعه این کتاب، به خوبی با معنا و مفهوم لباس زندگی و آرامش گری از منظر همسران، آشنا شده و خواهید دانست یک ازدواج آرامش بخش، چگونه صورت می گیرد. کتاب لباسی از جنس همسر مفاهیمی مفید و ارزشمند برای تمامی جوانان و داوطلبان ازدواج دارد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی این کتاب بپردازیم.

کتاب لباسی از جنس همسر، کتابی برای تمامی زوج های جوان
ازدواج یکی از مهم ترین مراحل زندگی انسان است.

در این کتابچه می خوانیم 

همانطور که پیش تر نیز ذکر شد، مطالب این کتاب در واقع عبارتند از ۷۰ درسی که نویسنده از آیه ای کوتاه در باب ازدواج  برداشت کرده است. این آیه “هٌنَّ لباسٌّ لکم و انتم لباسٌ لهنَّ” می باشد. در این کتاب، این ۷۰ درس در ۷۰ قسمت جداگانه توضیح داده شده اند. همچنین خود این ۷۰ قسمت به سه بخش کلی تقسیم بندی شده اند. این سه بخش عبارتند از: ضرورت، اهمیت و آثار ازدواج، همسر گزینی و ازدواج، آیین همسرداری. در ادامه توضیح مختصری در رابطه با هر یک از این سه بخش از کتاب لباسی از جنس همسر و دروس موجود در آن ها خواهیم داد.

خرید کتاب های خادم الرضا

–      ضرورت و اهمیت و آثار ازدواج 

ازدواج حقیقتاً یکی از مهمترین رویدادهای زندگی انسان بوده و به عنوان پیوندی ارزشمند میان زن و مرد شناخته می ‌شود. این عمل باعث آرامش هر دو طرف و کمال و اتمام شخصیت آن ها می شود. سلامت و پایداری ازدواج و خانواده تشکیل شده، نه تنها بر آرامش و کمال هر دو طرف، بلکه در جامعه نیز تاثیرات بسیاری دارد. از جمله دیگر فواید آن نیز می‌ توان به بقای نسل، آرامش و تعادل روانی و جسمانی، سلامت اخلاقی و اجتماعی جامعه، تامین نیاز طبیعی و غریزی انسان و ارضای حس محبت کردن و مورد محبت قرار گرفتن و غیره اشاره کرد. کتاب لباسی از جنس همسر، با توجه به آیه مذکور، ضرورت ها و آثار بسیاری را در باب ازدواج بیان کرده است.

کتاب لباسی از جنس همسر، کتابی برای تمامی زوج های جوان
ازدواج باعث تکامل انسان می شود.

این ضرورت ها و آثار عبارتند از: رفع نیاز به مونس و همراه، عملی برای تکامل و نه کافی بودن، عدم تاثیر گذاری مشکلات مالی بر روی ضرورت ازدواج، آرامش روانی و تعادل عاطفی، پاسخ مشروع نیاز جنسی و حفظ پاکدامنی، ایجاد حس مسئولیت پذیری متقابل سلامت و امنیت اجتماعی. به همین سبب نیاز است تا تمامی جوانان به این عمل پاک و مفید روی آورده، تا از مزایای آن بهره مند شوند. همچنین در کتاب لباسی از جنس همسر ذکر شده است که شما باید به جوانان در امر ازدواج کمک کرده و آن ها را ترغیب و حمایت کنید.

–      همسر گزینی ازدواج

هر چند که ازدواج به تنهایی امری مفید و مهم است، اما یکی از عواملی که در موفقیت آن تاثیر بسزایی دارد، انتخاب همسر مناسب است. باید توجه داشته باشید که همسر مورد نظر شما تمامی معیارها و تناسب ها را داشته باشد. بهتر است که در مرحله انتخاب همسر، احساسات شما دخالت کمتری داشته و بیشتر به منطق خود و مشاوره دیگران روی بیاورید. معیارهای شما نباید خیلی غیر واقعی باشند. لازم به ذکر است که در انتخاب همسر، تنها معیار های اخلاقی و معنوی مهم نبوده و لازم است تا به معیارهای ظاهری نیز توجه داشته باشید. در کتاب لباسی از جنس همسر، ویژگی های مختلفی چون ایمان، اخلاق نیکو و روان سالم، تناسب در ویژگی های ظاهری، سنی، تحصیلی، فرهنگی، تربیتی و اعتقادی، اصالت خانوادگی و غیره، به عنوان معیارهایی برای انتخاب همسر معرفی شده اند. البته دقت کنید که وسواس بیش از اندازه نیز تاثیر مناسبی در انتخاب همسر نداشته و سعی کنید عقلانی و منطقی تصمیم بگیرید.

کتاب لباسی از جنس همسر، کتابی برای تمامی زوج های جوان
اصول مختلفی در انتخاب همسر باید مورد نظر قرار بگیرند.

چرا که وسواس بیش از حد نیز باعث می شود تا ازدواج شما به عقب افتاده و یا به خوبی انجام نگیرد. در کتاب لباسی از جنس همسر موارد بسیاری برای انتخاب همسر ذکر شده اند، که برخی از آن ها عبارتند از: ظاهر بینی، صداقت، پاکی، سلامت معنوی، دوشیزه بودن، زیبایی، شرافت و غیره.

–      آیین همسرداری 

در ازدواج تنها مراحل ابتدایی و انتخاب همسر اهمیت ندارند. بلکه یکی دیگر از بخش های مهم آن، حفظ این رابطه و به عبارتی آیین همسرداری است. هر دو طرف باید بدانند که شیوه مناسب رفتار با یکدیگر چگونه است و سعی کنند تا همیشه باعث آرامش یکدیگر شوند. متاسفانه امروزه آموزش های درستی در باب رابطه صحیح با همسر داده نمی شود. همین امر باعث می‌شود تا زوجین حتی با وجود پشت سر گذاشتن صحیح مراحل ابتدایی ازدواج، دچار مشکل شده و از یکدیگر جدا شوند. لباسی از جنس همسر به خوبی به این مسئله پرداخته و تمامی اصولی که در همسرداری به شما کمک کرده و رابطه شما و همسرتان را تقویت می کند را، توضیح داده است.

کتاب لباسی از جنس همسر، کتابی برای تمامی زوج های جوان
قرآن پیام های بسیاری در رابطه با ازدواج سالم دارد.

اصول مختلفی در تقویت یک ازدواج موثر هستند. از جمله برخی از آنان می توان به اصل محبت، اصل قدردانی، اصل پاک زیستی، اصل آراستگی، اصل تغافل، اصل انصاف، اصل تقسیم کارها و غیره اشاره کرد. همچنین نیاز است تا دو طرف راه های حل مسائل مختلف در زندگی را فرا گرفته و در مقابل مشکلات پایداری کنند. زوجین همچون پارو زنندگان یک قایق هستند که اگر هر یک از آنان دچار غفلت شود، قایق غرق می شود. اما با همکاری مناسب آن دو، می توانند به خوبی از قایقرانی خود لذت ببرند. کتاب لباسی از جنس همسر به شما کمک می کند تا به خوبی از پس این مسائل بر بیاید.

خرید کتاب های خادم الرضا

در باب ناشر 

انتشارات خادم الرضا علیه السلام یکی از معدود انتشاراتی است که با داشتن هدفی والا و ارزشمند، همواره کتاب های فاخر بسیاری منتشر کرده و مسئولیت خود در قبال رفع نیاز فکری جامعه را انجام داده است. این انتشارات همواره سعی داشته تا با انتشار کتاب های ارزشمند و مفید، سبک زندگی اسلامی ایرانی را در دنیای مدرن بی ریشه امروزی ترویج داده و راهنمای مردم عزیزمان باشد. خوشبختانه انتشارات خادم الرضا علیه السلام تا به کنون در این زمینه موفق بوده و کتاب ‌های بسیاری را در موضوعات مختلفی چون آموزشی، آشپزی، رمان، اجتماعی، اقتصادی، مدیریت، موفقیت، تربیت کودک و نوجوان، حقوق، امور خانواده، مذهبی و غیره منتشر کرده است. کتاب لباسی از جنس همسر از جمله ارزشمندترین این کتاب ها است.

کتاب لباسی از جنس همسر، کتابی برای تمامی زوج های جوان
کتاب لباسی از جنس همسر، کتابی مناسب برای زوج های جوان است.

جمع بندی 

آنچه تا به اینجا خواندید، خلاصه ای از هر سه بخش این کتاب بود. همانطور که پیش تر نیز گفته شد، این کتاب در واقع شامل ۷۰ درسی است که نویسنده از آیه “هٌنَّ لباسٌّ لکم و انتم لباسٌ لهنَّ” برداشت کرده است. قطعا قرآن بهترین درس ها و نکات را برای زندگی بشر داشته و تدبیر در آن ها روشنگر مسیر ما است. از آنجایی که ازدواج مهمترین مرحله از این مسیر است، لذا خواندن کتاب لباسی از جنس همسر به همه زوج های جوان و افراد داوطلب برای ازدواج پیشنهاد می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا