اجتماعیسبک زندگی

کتاب نسیم مهر 1، کتابی مناسب و لازم برای ترتیب کودکان و نوجوانان

مقدمه

همیشه بهترین راه ساختن یک جامعه سالم، تربیت کودکانی سالم است. چرا که آن ها آینده جامعه آن کشور را شکل داده و فرهنگ ساز می شوند. لذا تربیت کودکان و نوجوانان یکی از مهم ترین مسائل هر جامعه ای به شمار می رود. کتاب نسیم مهر 1، نوشته استاد حجت الاسلام و المسلمین حسین دهنوی، مجموعه ای از مباحث کاملا علمی و روان شناسانه و راهکارهایی عملی و کاربردی می باشد. به علاوه، استفاده ایشان از ارزش های دینی و روایت معصومین (ع) باعث ارزشمندتر شدن این کتاب شده و در نتیجه اثری فاخر را خلق کرده است. بسیاری از زوج های جوان اطلاعات و دانش کافی در زمینه تربیت کودکان و نوجوانان خود را ندارند. بنابراین نسیم مهر 1 می تواند منبعی کامل و جامعی برای آن ها باشد تا فرزندانی صالح، شایسته، سالم و کامل را وارد جامعه کنند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی این کتاب بپردازیم.

کتاب نسیم مهر 1، کتابی مناسب و لازم برای ترتیب کودکان و نوجوانان
نحوه تربیت کودکان توسط والدین بسیار مهم است.

خرید کتاب های خادم الرضا

هدف از تدوین این کتاب چه بوده است؟

مسائل و مشکلات تربیتی جامعه یکی از اصلی ترین و مهم ترین معضلات یک جامعه به شمار می روند. همین مسائل باعث شده تا نویسنده محترم کتاب نسیم مهر 1، تصمیم به ارائه مطالبی آموزنده و روانشناختی، با درون مایه دینی، در رابطه با مسائل تربیتی کودک و نوجوان به خانواده ها و والدین ایرانی بگیرد. در این میان فرصتی مناسب پیش آمده و حضور ایشان در برنامه ای به صورت پرسش و پاسخ در باب تربیت کودکان و نوجوانان در شبکه رادیویی معارف، صدای فضیلت، آغاز کننده شکل گیری این محتوای فاخر بوده است. آموزه های فاخر و ارزشمند استاد حجت الاسلام و المسلمین دهنوی در این برنامه باعث شد تا مخاطبین طالب نسخه ای نوشته شده از محتوای این برنامه شوند. لذا کتاب نسیم مهر 1 با هدف کمک به والدین ایرانی در راستای رفع مشکلات تربیتی کودک و نوجوان به چاپ رسیده و منتشر شد.

کتاب نسیم مهر 1، کتابی مناسب و لازم برای ترتیب کودکان و نوجوانان
در کتاب نسیم مهر 1، حتی به مسائلی همچون آموزش توالت رفتن کودک نیز اشاره شده است.

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند و چرا؟

تاثیرگذارترین افراد بر روی کودکان، والدین آن ها هستند. پدر و مادر ها اولین آموزگاران کودکان در مکتب زندگی هستند. لذا بسیار مهم است که اطلاعات و دانش کافی را داشته تا بتوانند آموزگارانی مناسب برای کودکان خود باشند. از این رو کتاب نسیم مهر 1 برای تمام والدینی که دارای فرزندانی در رنج سنی کودک و نوجوان هستند، مناسب است. اصلی ترین رفتارها و عادات یک شخص، در دوران کودکی و نوجوانی وی شکل می گیرد. بنابراین بسیار مهم است که حتی کوچک ترین مسائل، از شیوه توالت رفتن گرفته تا مسائل مادی و معنوی، به شیوه ای درست به آن ها آموزش داده شود. کتاب نسیم مهر 1 پاسخ تمامی سوالاتی که هر پدر و مادری ممکن است در رابطه با تربیت کودک و نوجوان خود داشته باشد را، دارد. به علاوه اینکه این پاسخ ها کاملا علمی و روانشناختی بوده و همچنین درون مایه ای مذهبی و معنوی دارند. بنابراین می توان گفت که این کتاب، بهترین و کامل ترین پاسخ ها و آموزه ها را برای والدین در بر دارد.

کتاب نسیم مهر 1، کتابی مناسب و لازم برای ترتیب کودکان و نوجوانان
نحوه تربیت کودکان توسط والدین تاثیر بسزایی بر جامعه دارد.

خرید کتاب های خادم الرضا

در این کتاب به چه مسائلی پرداخته شده است؟

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، تمامی مسائلی که برای تربیت کودک و نوجوان به منظور حضور در جامعه نیاز است، در این کتاب آورده شده اند. کتاب نسیم مهر 1 به جرات کامل ترین کتاب آموزشی و تربیتی در زمینه کودک و نوجوان می باشد. از جمله مهم ترین مسائلی که در این کتاب به آن ها پرداخته شده است می توان به ارتباط با همسالان، انضباط، بدرفتاری و بددهنی، تاخیر در سخن گفتن، حساسیت نوجوانان، مسائل جنسی، مسائل مادی و عبادی و غیره اشاره کرد. کتاب نسیم مهر 1 از آنجایی که در واقع برگرفته از برنامه رادیویی بوده و براساس سوالات پرسیده شده توسط والدین طرح شده است، حتی به کوچک ترین و ریز ترین مسائل تربیتی نیز پرداخته است. برای مثال شما می توانید در این کتاب در رابطه با آموزش توالت رفتن، انگشت مکیدن، تمایل به پسر بودن، خواب، ناخن جویدن و بسیاری از مسائل دیگر که معمولا در کتاب های آموزشی و تربیتی نادیده گرفته می شوند، در حالی که بسیار مهم هستند، نیز مطالعه کنید.

کتاب نسیم مهر 1، کتابی مناسب و لازم برای ترتیب کودکان و نوجوانان
آموزش های لازم به کودک در رابطه با ارتباط با همسالانش باید به شکلی درست داده شوند.

تربیت فرزند چگونه می تواند بر جامعه تاثیرگذار باشد؟

اگر تنها نگاهی کوتاه به کتاب نسیم مهر 1 داشته باشید، کاملا متوجه می شوید که تربیت صحیح و غلط کودک چه تاثیر بزرگی بر جامعه دارد. برای مثال تصور کنید که در کودکی و نوجوانی هیچ آموزش صحیح و کاملی به کودک در رابطه با پرخاشگری و بدرفتاری داده نشده باشد. قطعا این کودک در آینده به شخصی پرخاشگر تبدیل شده و ممکن است به اطرافیان خود آسیب وارد کند و در زندگی اجتماعی خود نیز دچار شکست های متعدد شود. نویسنده کتاب نسیم مهر 1 با علم به اینکه تربیت غلط در زمینه هر مسئله کوچک و بزرگی چه تاثیری در آینده کودک و نوجوان و جامعه دارد، مطالبی کامل و جامع را در اختیار والدین قرار داده است. شاید باور نکنید ولی حتی ناخن جویدن کودک هم ممکن است ریشه ای عمیق داشته و در آینده باعث بروز مشکلات بزرگ تری برای کودک شود.

به علاوه، تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که دلیل رشد یا کاهش آمار جرایم، شکایات، مشکلات خانوادگی، طلاق و غیره در یک بازه زمانی مشخص در جامعه چیست؟ یا اینکه مطالعه کتاب نسیم مهر 1 چطور می تواند بر چنین مسائل بزرگی تاثیر گذار باشد؟ از نظر علمی و طبق گفته روانشناسان و اندیشمندان، هر عمل درست یا غلطی که شخصی انجام می دهد، ریشه در آموزه ها و مسائل دوران کودکی وی دارد. برای مثال، قطعا کودک یا نوجوانی که با آموزه های درست در رابطه با مسائل جنسی بزرگ شود، در آینده به کسی آسیب نرسانده و همچنین زندگی زناشویی بسیار خوبی نیز خواهد داشت.

کتاب نسیم مهر 1، کتابی مناسب و لازم برای ترتیب کودکان و نوجوانان
کتاب نسیم مهر 1، کتابی مناسب و لازم برای ترتیب کودکان و نوجوانان

در باب ناشر

کتاب نسیم مهر 1 توسط انتشارات خادم الرضا (ع)، یکی از بهترین انتشارات کشور در زمینه نشر کتاب هایی با سبک زندگی ایرانی اسلامی، منتشر شده است. این انتشارات با بیست سال سابقه درخشان، کتاب هایی ارزشمند، فاخر و آموزنده را منتشر کرده است. کتاب های انتشارات خادم الرضا (ع) هر نوع سلیقه ای را پوشش می دهد و دارای موضوعات بسیار متنوعی می باشند. همچنین محتوای این کتاب ها کاملا ارزشمند و مفید هستند. از جمله موضوعاتی که این انتشارات اقدام به نشر کتاب هایی در باب آن ها کرده است، می توان به آشپزی، مذهبی، روانشناسی، کودک و نوجوان، سلامت و تغذیه، تربیت و آموزش و غیره اشاره کرد. کتاب نسیم مهر 1 از جمله کتاب های روانشناسی و تربیتی و آموزشی بسیار ارزشمندی است که این انتشارات منتشر کرده است.

جمع بندی

دوران کودکی و نوجوانی، دوران شکل گیری شخصیت هر فردی است. شخصیت افراد و عادات و رفتارهای آنان، چه درست و چه غلط، در جامعه تاثیر بسیاری دارند. از این رو نحوه تربیت و آموزش آن ها بسیار مهم است. کتاب نسیم مهر 1 با گردآوری مجموعه ای از سوالات پرسیده شده توسط والدین در زمینه تربیت کودک و نوجوان، به صورت کاملا علمی و روان شناختی و به همراه درون مایه ای دینی، به بررسی آن ها پرداخته است. خواندن این کتاب برای هر پدر و مادری الزامی بوده و می تواند کمک بزرگی در تربیت فرزندانشان باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا