اجتماعیداستانرمان

رمان افسانه، افسانه ای از دل جامعه

مقدمه

کتاب افسانه کتابی است که شاید نمونه آن را کمتر دیده باشید. این کتاب که نوشته دکتر سید محمد علی حافظی می باشد، در واقع مجموعه ای از اتفاقات زندگی اطرافیان و بیماران وی می باشد که ایشان به صورت رمانی جذاب و آموزنده در قالب افسانه ای آذربایجانی در آورده است. درست است که حفظ راز مراجعین، رسمی است که تمامی پزشکان باید به آن متعهد بمانند، اما انتقال تجارب در جهت کمک به دیگران نیز بخشی از وظایف اجتماعی آن ها به شمار می رود. لذا کتاب افسانه به گونه ای نوشته شده است که هر دو سیاست را در پیش گیرد.

رمان افسانه، افسانه ای از دل جامعه
در رمان افسانه به خوبی به برخی از مشکلات جامعه در پنجاه سال گذشته پرداخته شده است.

آنچه انسان در زندگی برای یافتن راه خویش و مواجهه با مشکلات نیاز دارد، یک قهرمان نیست بلکه تجارب آموزنده زندگی دیگران است. در این کتاب، نویسنده سعی داشته تا بعضی از شرایط پنجاه سال گذشته کشور را در پنجاه قسمت و در قالب رمان بنویسد. مشکلاتی که با نگاهی روانشناختی و در عین حال داستان گونه در کتاب افسانه به دل آن ها می رویم، عبارتند از: ازدواج های ناموفق، مهاجرت، مشاورت، حوادث، ورشکستگی و غیره. در ادامه با ما همراه باشید، تا به بررسی این کتاب جذاب و آموزنده بپردازیم.

رمان افسانه، افسانه ای از دل جامعه
افسانه، رمانی است برگرفته از حقایق اجتماعی.

خرید کتاب های خادم الرضا

کتاب افسانه درباره چیست؟

کتاب افسانه در واقع رمانی است بر پایه واقعیات جامعه در طول پنجاه سال گذشته. حوادث و رویدادهای این کتاب الهام گرفته از اتفاقات زندگی اطرافیان و بیماران نویسنده کتاب می باشد. این کتاب، داستان دختری به نام افسانه را روایت می کند که از بدو تولد خویش تا بزرگسالی، همواره ماجراهای مختلفی را تجربه می کند. ماجراهای زندگی کارکترهای داستان، از زندگی اجتماعی حقیقی ما دور نیستند. در واقع شاید در بیشتر بخش های این کتاب، زمانی که افسانه را در طول مسیر زندگی پرتلاطمش همراهی می کنید، با او احساس همزاد پنداری کنید. شاید هم ماجراهای زندگی وی انتقال تجربیاتی به شما باشند که می توانند در مسیر زندگیتان به شما کمک کنند.

در هر صورت خواندن این رمان ارزشمند، خالی از لطف نیست. البته در وصف رمان ها هر آنچه که گفته شود، بی شک نمی تواند حق مطلب را درباره زیبایی آن رمان بیان کند. لذا شما را دعوت می کنم به خواندن بخش هایی از رمان افسانه، تا با فضای آن بیشتر آشنا شوید. مطمئنا با خواندن این بخش ها، شما نیز همچون بنده جذب این رمان شده و بارها آن را خواهید خواند.

رمان افسانه، افسانه ای از دل جامعه
آنچه ما در مواجهه با مشکلات زندگی نیاز داریم، تجارب دیگران است.

نگاهی کوتاه به برش هایی از کتاب افسانه

کتاب افسانه کتابی بسیار ارزشمند و پر مفهوم است که در جای جای آن حقیقت هایی آموزنده و اجتماعی نهفته است. در این محتوا سعی شده تا تنها برش هایی از برخی از داستان های این کتاب آورده شود و مورد بررسی قرار گیرند. محتوای این کتاب بسیار ارزشمند بوده و بهتر است تا با مطالعه تمامی بخش های این رمان، با دنیای آن آشنا شوید. چرا که بازگو کردن محتواهایی بیشتر از این کتاب، در قالب این مقاله نمی گنجد و تنها اشاراتی به بخش هایی از آن شده تا خواننده را با ارزش محتوای کتاب آشنا کند. کتاب افسانه، کتابی است که خواندن آن به همه افراد توصیه می شود. در ادامه نگاهی به برخی از داستان های این کتاب خواهیم داشت.

تولد افسانه

“شب های کشیک دکتر هدایت، پروین به منزل خانواده خود می رفت. حوصله فضای سنگین خانه پدر شوهر را نداشت. حداقل در خانه پدری می توانست آزادانه گریه کند و آرام شود. می گفت برای آینده بچه بیشتر از خود نگرانم. چه سرنوشتی خواهد داشت؟ گاهی به بیمارستان آمریکایی ها می رفت تا با همکاران سابق دیدار کند. به یاد روزهایی که بی دغدغه مشغول به کار بود افتاده و حسرت می خورد. همکارانش از نگرانی های او نگران بودند. ظاهرا ازدواج و حاملگی اش را تبریک می گفتند اما باطناً به او تسلیت می گفتند.”

رمان افسانه، افسانه ای از دل جامعه
این کتاب ماجرای زنی به نام افسانه را روایت می کند.

باغ کامرانی

” ملوک که تا آن زمان در اتومبیل پلیس نشسته بود و سعی می کرد خود را پنهان کند، آشکار شد و رو به افسانه کرده بنای اعتراض گذاشت که: تف بر تو دختر. گفتی به دکتر علاقه ای نداری. هیچ ارتباطی نداری. پس اینجا چه می کنی؟ وقتی دعوا بالا گرفت، دکتر همه را به داخل آپارتمان دعوت کرد. نمی خواست همسایه ها متوجه مداخله پلیس شوند. اسناد ازدواج را که نشان داد، افسر مامور و ملوک سرافکنده محل را ترک کردند.”

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

گذر زمان باعث شده تا اجتماع امروزی نسبت به جوامع گذشته پیچیده تر شود. این پیچیدگی مشکلاتی را نیز به همراه داشته است. در طول مسیر رفتن به سر کار، در مترو، در کافی شاپ و دیگر مکان های اجتماعی، همواره مردمی را می بینیم که هر چند جسماً در آنجا حضور دارند، اما ذهنشان در ماجراها و مشکلات زندگیشان غرق شده است. رمان افسانه الهام گرفته شده از همین ماجراهاست. ماجراهایی که در پنجاه سال گذشته به کرات دیده شده اند، در قالب زندگی دختری جمع شده اند، تا روشنگر زندگی دیگران باشند. قطعا آنچه ما در زندگی واقعی نیاز داریم، قهرمان های تخیلی و یا شوالیه های سوار بر اسب سفید نیست. ما به تجارب نیاز داریم. افسانه، شخصیت اصلی این رمان، گویی جلوه گر تمام تجاربی است که در جهان معاصر، باید به افراد دیگر منتقل شوند.

رمان افسانه، افسانه ای از دل جامعه
از جمله مشکلات پرداخته شده در این کتاب، ازدواج های شکست خورده می باشد.

مردم جامعه، مخصوصا جوانان، همیشه به افرادی نیاز دارند که در مشکلات شنونده آن ها بوده و تجربیاتی همراه با راه حل را به آن ها منتقل کنند. به گفته خود نویسنده این کتاب، هدف از خلق افسانه قلقلک دادن ذهن و نمایش مخلوطی از اشک و لبخند، ازدواج و طلاق، شکست و پیروزی، تلخ کامی و شادکامی و غیره است. در آخر، آرزوی نویسنده از نتیجه این کتاب، به گفته خود ایشان، تعمیق اندیشه از ریشه در هر پیشه می باشد.

خرید کتاب های خادم الرضا

در باب ناشر

انتشارات خادم الرضا (ع) از معدود انتشاراتی است که حقیقتاً برای مخاطبین خود ارزش بسیاری قائل است. این انتشارات که سابقه ای بیست ساله در زمینه نشر کتاب هایی در موضوع سبک زندگی اسلامی-ایرانی دارد، منتشر کننده کتاب های بسیار فاخری بوده است. کتاب افسانه یکی از ارزشمندترین کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات است، که خواندن آن به همه افراد جامعه توصیه می شود. این انتشارات، کتاب های فاخر بسیاری را در زمینه های مختلفی چون رمان، آموزشی، آشپزی، مذهبی، اجتماعی، کودک و نوجوان، کودک و والدین و غیره منتشر کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر از سایر آثار منتشر شده توسط انتشارات خادم الرضا (علیه السلام) و خرید آن ها و یا خرید کتاب افسانه، می توانید به سایت این انتشارات مراجعه کنید.

رمان افسانه، افسانه ای از دل جامعه
رمان افسانه کتابی فاخر است.

جمع بندی

خواندن رمان ها خالی از لطف نیست. برخی از آن ها حقایقی از زندگی واقعی انسان ها را بیان می کنند که شاید ما چشممان را بر روی آن ها بسته ایم و یا تا به حال با آن ها مواجه نشده ایم. رمان افسانه از آن دسته رمان هایی است که در پایان آن، علاوه بر اینکه از داستانی زیبا و جذاب لذت برده اید، چشم هایتان بر روی یکسری حقایق نیز باز خواهند شد. در آخر، هر چند که از به پایان رسیدن ماجرای افسانه و کتاب ناراحت خواهید شد، اما از طرفی حس می کنید که گویی با خود شخصیت داستان صحبت کرده و شخصا تجارب حقیقی خویش را به شما انتقال داده است. این کتاب، کتابی است که شما پس از اتمام، آن را زمین خواهید گذاشت، اما نه به این دلیل که به سراغ کتابی دیگر بروید، بلکه به این دلیل که درباره آن تفکر کرده و دوباره آن را از اول بخوانید.d

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا