اجتماعی

کتاب یکصد و ده سوال از استاد مطهری، راهنمایی کامل برای جوامع امروزی

مقدمه

جایگاه عدالت اجتماعی در نظام اسلامی چیست؟ آیا می توان غرایز جنسی را در جامعه آزاد گذاشت؟ آیا زن عنصر گناه و فریب است؟ آیا عشق های شهوانی همواره مضموم است؟ آیا وجود تبعیض های اجتماعی بر خلاف عدل الهی نیست؟ انسان کامل چه ویژگی هایی دارد؟ تمامی این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر که به اقتضای نیازهای فکری امروزی در جامعه مطرح می شوند، همگی در کتاب یکصد و ده سوال از استاد مطهری مطرح شده و پاسخ داده شده اند. قطعا همیشه بهترین پاسخ ها، نزد افراد خردمند و با تجربه جامعه نهفته است. حال که ما شخص بزرگی چون استاد شهید مطهری را در تاریخ کشور خود داریم، بسیار نیکو است که پاسخ سوالات خود را از دیدگاه ایشان، که قطعا از خردمندترین انسان های روزگار بودند و هستند، بررسی کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی کتاب یکصد و ده سوال از استاد مطهری بپردازیم.

کتاب یکصد و ده سوال از استاد مطهری، راهنمایی کامل برای جوامع امروزی
به سوالات بسیاری در این کتاب پاسخ داده شده است.

خرید کتاب های خادم الرضا

با جایگاه والای استاد مطهری آشنا شوید

استاد شهید مطهری، عالم، متفکر، فیلسوف و محقق برتر دوران معاصر به شمار می رود. ایشان همواره مورد تحسین شخصیت های بزرگواری چون رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز قرار گرفته است. استاد مطهری یکی از بزرگ ترین معماران بنای فکری نظام اسلامی بوده است. ایشان در طول 25 سال، با ثبات ترین مجموعه از معارف اسلام را در طول سخنرانی ها، درس ها و نوشته های خود ارائه داده که بی شک منبعی عظیم و گرانبها برای نیاز فکری جامعه امروزی به شمار می رود. کتاب یکصد و ده سوال از استاد مطهری که شامل پاسخ های ایشان به سوالات اصلی و مهم یک جامعه می باشند، کتابی ارزشمند و لازم برای هر فردی در جامعه امروزی است.

در طول دوران معاصر، که اجتهادهایی غیرمستند، با تطبیق اسلام بر اصول مکاتب رایج زمان و باورهایی خرافی، سعی در گسترش تفکر اسلامی به شیوه ای غلط و غیر اصیل داشتند، استاد مطهری تنها فردی بود که در مقابل آن ها ایستاد. ایشان با ترویج افکار اسلامی اصیل، سعی کرد تا اسلام را آن طور که هست به عموم منتقل کرده و در جامعه ترویج دهد. با مطالعه کتاب یکصد و ده سوال از استاد مطهری قطعا متوجه تفکرات ناب ایشان خواهید شد.

کتاب یکصد و ده سوال از استاد مطهری، راهنمایی کامل برای جوامع امروزی
حضرت آیت الله خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، آثار استاد مطهری را بسیار ارزشمند می خوانند.

هدف اصلی تالیف این کتاب چه بود؟

آثار استاد مطهری، قطعا یکی از گرانبهاترین آثار فکری دوران معاصر هستند. در باب آثار ارزشمند ایشان، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز آثار این بزرگوار را به عنوان مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی معرفی کرده است. به علاوه، حضرت آیت الله خمینی (ره) نیز در تجلیل از خدمات فکری این بزرگوار، آثار وی را بی استثناء، روانبخش و آموزنده خواندند و به روشنفکران متعهد جامعه اسلامی توصیه کردند تا اجازه ندهند آثار ارزشمند ایشان به فراموشی سپرده شوند. در همین راستا، مولف کتاب یکصد و ده سوال از استاد مطهری سعی کرده تا با بیان تفکرات و پاسخ های ایشان به سوالات مهم فکری، گامی در مسیر حفظ تفکرات ناب این بزرگوار برداشته باشد. کتاب های ایشان آثاری کم نظیر هستند، که باید در فهرست ضرورت های آموزشی نسل جدید انقلاب اسلامی قرار گیرند.

از آنجایی که مستحکم کردن مبناهای فکری و شخصیتی جامعه اسلامی، استقلال یافتن شخصیت جوانان، بهبود بصیرت جامعه در مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی و غیره، بسیار اهمیت دارد، لذا مراجعه و استفاده از آثار این شهید بزرگوار و خردمند، امری ضروری و لازم برای دوام جامعه اسلامی در دوران امروزی می باشد. کتاب یکصد و ده سوال از استاد مطهری مجموعه ای کامل، برای انتقال افکار آن بزرگوار می باشد.

کتاب یکصد و ده سوال از استاد مطهری، راهنمایی کامل برای جوامع امروزی
استاد مطهری یکی از برترین عالمان دوران معاصر است.

دین اسلام در مورد سوال کردن چه احکامی دارد؟

طبیعتا سوال زمانی در ذهن انسان نقش می بندد، که به ناآگاهی خود در رابطه با مسئله ای مشخص، آگاه شود. به علاوه، پرسش یک سوال با دو هدف صورت می گیرد، که شامل آگاه شدن به شیوه انجام یک عمل و رسیدن به پاسخی به منظور تکمیل تحقیقات موضوعی هستند. حال اگر شخصی خارج از این دو دلیل، سوالی را مطرح کند، تنها باعث به هدر رفتن وقت آن شخص و شخص پاسخ دهنده و همچنین ایجاد مسائل بیهوده بیشتری در ذهن شخص می شود. لازمه آگاه شدن شخص به مسئله ای، این است که ابتدا بفهمد که آیا به دانستن آن مسئله نیازی دارد یا خیر. در صورت عدم نیاز به دانستن آن، نباید اقدام به پرسیدن سوال کنید و از همین رو، دین اسلام سوال پرسیدن زیاد را منع کرده است. همچنین، در کتاب یکصد و ده سوال از استاد مطهری ذکر شده است که سوال پرسیدن در مسائلی که نیاز هستند، کاملا الزامی بوده و نباید در آن ها سستی کنید.

کتاب یکصد و ده سوال از استاد مطهری، راهنمایی کامل برای جوامع امروزی
در این کتاب به سوالات مختلفی در رابطه با زن و حجاب نیز پاسخ داده شده است.

این کتاب، پاسخ چه سوالاتی را در بر می گیرد؟

در این کتاب درباره مباحث بسیار زیاد و مختلفی، که البته نیاز جامعه امروزی هستند، صحبت شده و به تمامی سوالاتی که ممکن است در ذهن افراد نقش ببندند، پاسخ داده شده است. در این کتاب، سوالات متعددی در رابطه با دین اسلام و رابطه آن با دیگر جنبه های جامعه و سیاست پاسخ داده شده است. همچنین ما در این کتاب با اصول غلط غرب در رابطه با عشق و شهوت و البته توصیه های صحیح و اصیل اسلامی نیز آشنا می شویم. در کتاب یکصد و ده سوال از استاد مطهری سوالات متعددی در باب چرایی حجاب زنان و نقش آن ها در جامعه نیز پاسخ داده شده است. همچنین مشکلات و مسائل مختلف اجتماعی از جمله پارتی بازی در جوامع، انتخاب شغل، ارث های فامیلی، ثروت از منظر اسلام و غیره نیز در این کتاب، از دیدگاه استاد مطهری مورد بررسی قرار گرفته اند. بسیاری از مسائل مهم دیگر نیز در این کتاب آورده شده اند که حتی ذکر نام آن ها در این محتوا نمی گنجد.

کتاب یکصد و ده سوال از استاد مطهری، راهنمایی کامل برای جوامع امروزی
کتاب یکصد و ده سوال از استاد مطهری کتابی ضروری برای همگان است.

در باب ناشر

کتاب یکصد و ده سوال از استاد مطهری اثری فاخر و ارزشمند است که توسط یکی از برترین انتشارات کشور، یعنی انتشارات خادم الرضا (ع)  منتشر شده است. این انتشارات سعی در گسترش و رواج سبک زندگی اسلامی ایرانی در جوامع امروزی دارد، که به جرئت می توان گفت در طول بیست سال سابقه درخشان خود، کاملا در راستای این هدف موفق بوده است. این انتشارات کتاب های بسیاری را در این راستا، در موضوعات مختلفی چون آموزشی، آشپزی، کودک و نوجوان، امور خانواده، روانشناسی، تربیتی، مدیریت، موفقیت، رمان و غیره، منتشر کرده است.

جمع بندی

تا به اینجا با خلاصه ای از مفاهیم و کلیات کتاب ارزشمند یکصد و ده سوال از استاد مطهری آشنا شدیم. به عبارت ساده تر می توان گفت که این کتاب، راهنمایی مناسب برای تمامی مسائل اجتماعی، دینی، سیاسی و غیره است. ضمن اینکه مطالب این کتاب تماما از آثار و سخنان استاد مطهری هستند و همین مسئله، ارزشمند بودن این کتاب را اثبات می کند. از آنجایی که مسائل ذکر شده در این کتاب، همگی نیازهای فکری جامعه امروزی هستند، لذا خواندن آن برای تمامی افراد، به خصوص جوانان، ضروری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا