سبک زندگی

چرا باید کتاب خوراک های بومی ایران را بخوانیم؟

مقدمه

غذاها همواره یکی از علایق مهم تمام مردم جهان به شمار می روند. غذاها علاوه بر خواص مغذی که برای بدن دارند، بخشی از سبک زندگی افراد به شمار می روند. خوشبختانه کشور جمهوری اسلامی ایران، از گذشته تا به کنون، مبدا صدها غذای خوشمزه و سالم بوده است که حتی باعث شده تا الهام بخش بسیاری از غذاهای دیگر کشورها نیز باشد. متاسفانه با محبوب شدن غذاهای فست فودی و ناسالم امروزی، به دلایل مختلف، غذاهای بومی کمرنگ شده اند. از همین رو کتاب خوراک های بومی ایران، که توسط انتشارات خادم الرضا به نشر رسیده است، قصد دارد تا با معرفی و آموزش پخت تمامی غذاهای بومی ایرانی، نقش موثری در سالم سازی سبک زندگی مردم عزیزمان داشته باشد. در این کتاب علاوه بر آموزش پخت غذاهای بومی هر استان، شاهد نظرات تخصصی کارشناسان تغذیه در مورد هر غذا خواهید بود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا به بررسی کامل کتاب خوراک های بومی ایران بپردازیم.

چرا باید کتاب خوراک های بومی ایران را بخوانیم؟
غذاهای بومی ایرانی منبعی کامل از مواد غذایی هستند.

خرید کتاب های خادم الرضا

هدف از نشر کتاب خوراک های بومی ایران چه بوده است؟

هدف اصلی این کتاب، احیای غذاهای بومی ایرانی و بهینه سازی و ترویج آن ها در جهت بهبود سبک زندگی و تغذیه مردم عزیز کشورمان می باشد. همچنین، این کتاب به منظور راهنمایی صحیح افراد در زمینه مصرف گروه های غذایی مختلف در طول روز، به بررسی ترکیب و ارزش غذایی هر یک از غذاهای معرفی شده پرداخته است. کتاب خوراک های بومی ایران به نکات تغذیه ای و بهداشتی نیز پرداخته و توصیه های کارشناسانه بسیار مفیدی را ارائه داده است. با مطالعه این کتاب، شما علاوه بر اینکه انتخاب مناسب و سالمی برای غذاهای روزانه خود خواهید داشت، به خوبی متوجه شیوه استفاده هر یک از گروه های غذایی و ارزش غذایی هر یک از خوراکی ها خواهید شد. با توجه به فراگیر شدن الگوهای تغذیه ای نامناسب که دلایلی چون تجددگرایی، کمبود زمان و دیگر موارد باعث به وجود آمدن آن ها شده اند، کتاب خوراک های بومی ایران قصد دارد تا به شیوه ای مناسب، این الگوها را اصلاح کند.

چرا باید کتاب خوراک های بومی ایران را بخوانیم؟
طرز پخت صحیح غذاها تاثیر مهمی در جذب مواد مغذی آن ها دارد.

با توجه به آموزه های آشپزی منتقل شده از گذشتگان، چه نیازی به مطالعه این کتاب داریم؟

شاید با خود فکر کنید که دستورهای پختی که از مادران و مادربزرگ های ما منتقل شده اند، برای آشنایی و پخت غذاهای بومی کافی باشند و نیازی به کتاب خوراک های بومی ایران نداشته باشید. متاسفانه در طول زمان این دستور پخت ها دچار تغییراتی شده اند و بخش بزرگی از ارزش غذایی خود را از دست داده اند. از جمله تغییرات منفی که در این دستور پخت ها وارد شده اند؛ می توان به استفاده زیاد از روغن های نباتی جامد، سرخ کردن شدید سبزی ها و گوشت ها، پخت طولانی مدت برخی غذاها، استفاده از مواد غذایی غیر ضروری و دیگر موارد اشاره کرد. هر یک از این موارد، می توانند زمینه ساز بسیاری از بیماری های قلبی عروقی، دیابت، اضافه وزن، چاقی، مشکلات دستگاه گوارش، انواع سرطان و غیره باشند. کتاب خوراک های بومی ایران علاوه بر آموزش روش درست طبخ غذاهای بومی، از نظر علمی نیز این غذاها را مورد بررسی قرار داده است. همچنین توصیه های بهداشتی کارشناسان و نظر متخصصین تغذیه در خصوص پیشگیری، کنترل و حتی درمان بیماری های تغذیه ای نیز در این کتاب آورده شده است.

چرا باید کتاب خوراک های بومی ایران را بخوانیم؟
تصحیح سبک غذایی باعث افزایش سلامت بدن می شود.

چرا باید به سبک غذایی بومی روی بیاوریم؟

مواد غذایی مهم ترین تاثیر را در رشد و تقویت بدن انسان ها دارند. از این رو استفاده از انواع مواد غذایی سالم برای هر شخص کاملا الزامی است. متاسفانه غذاهای امروزی تنها بخش بسیار کوچکی از گروه های غذایی ضروری برای بدن را پوشش می دهند. این در حالی است که غذاهای بومی هر کشور، تمامی گروه های غذایی لازم و ضروری را شامل می شوند. با توجه به اهمیت این موضوع، کتاب خوراک های بومی ایران با گردآوری دستور پخت تمامی غذاهای بومی ایرانی و بهینه سازی آن ها، بهترین منبع برای تصحیح سبک غذایی می باشد. غذاهای بومی می توانند انرژی لازم برای کار کردن دستگاه های مختلف بدن و انجام فعالیت های روزانه را به خوبی مهیا کنند.

همچنین بهترین منبع برای کمک به رشد و نمو کودکان می باشند. به علاوه، در زمان های بیماری و مشکلات مختلف، غذاها اصلی ترین نقش را در ترمیم بخش های آسیب دیده بدن دارند. کتاب خوراک های بومی ایران دستور پخت تمامی غذاهای سالم ایرانی را در بر دارد. یک غذای سالم باید حتما دارای مواد مغذی مختلف و لازم برای بدن باشد. این مواد شامل کربوهیدرات ها مانند نان و غلات، پروتئین ها مانند گوشت، لبنیات و مغزدانه ها، ویتامین ها مانند میوه ها و سبزیجات، مواد معدنی و آب هستند.

چرا باید کتاب خوراک های بومی ایران را بخوانیم؟
فرهنگ ایرانی شامل صدها غذای سالم و مقوی می باشد.

کتاب خوراک های بومی ایران، چه نکاتی را در رابطه با طرز مصرف مواد غذایی به ما می گوید؟

سبک غذایی سالم، تنها شامل مصرف گروه های غذایی لازم و ضروری نمی شود. بلکه شما باید طرز صحیح مصرف هر یک از آن ها را نیز بدانید. برای مثال، در مصرف نان و غلات، باید حتما میزان مصرف روزانه آن را بدانید. همچنین باید انواع غلات سالم را نیز بشناسید. مصرف اشتباه این مواد، می تواند باعث جلوگیری از جذب مواد مغذی آن ها شده و حتی باعث بیماری شود. کتاب خوراک های بومی ایران به طور کامل تمامی این نکات را مطرح کرده است. این نکات شامل تمامی دسته های غذایی مانند سبزیجات، گوشت و غیره نیز می شود. در واقع، می توان گفت که مصرف مواد غذایی سالم و لازم، در کنار رعایت نکات صحیح مصرف آن ها، می تواند به تصحیح و سالم سازی سبک غذایی شما کمک کند. این نکات شامل میزان توصیه شده مصرف روزانه هر یک از این گروه ها نیز می شود که در کتاب خوراک های بومی ایران ذکر شده است.

چرا باید کتاب خوراک های بومی ایران را بخوانیم؟
خواندن این کتاب برای تمامی افرادی که به سلامتی خود اهمیت می دهند، لازم است.

خرید کتاب های خادم الرضا

چه کسانی این کتاب را باید بخوانند؟

اصلی ترین مخاطبین این کتاب، کسانی هستند که روزانه با پخت غذاها سر و کار داشته و یا ترویج دهنده فرهنگ غذایی می باشند. افرادی چون خانم های خانه دار، آشپزهای رستوران ها و هتل ها، آشپزهای سلف مدارس و دانشگاه ها، مدرسین هنر آشپزی و تمامی کسانی که به سبک غذایی و سلامت خود اهمیت می دهند، از جمله کسانی هستند که خواندن این کتاب برای آن ها ضروری است. کتاب خوراک های بومی ایران می تواند راهنمای کامل و جامع برای این افراد باشد تا غذاهایی سالم و کامل و البته بومی را طبخ کرده و فرهنگ سالم ایرانی را ترویج دهند.

در باب ناشر کتاب

انتشارات خادم الرضا (ع)، یکی از برترین ناشران ایرانی در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی می باشد. هدف اصلی این انتشارات، آگاه سازی مردم عزیز کشورمان از اصول سالم و مورد نیاز در سبک زندگی هر شخص است. منبع اصلی کتاب های این انتشارات، احادیث، آیات و روایات اسلامی و همچنین فرهنگ اصیل ایرانی می باشد. کتاب خوراک های بومی ایران از جمله کتاب های برتر این انتشارات است که نقشی موثر و مهم در تصحیح سبک غذایی مردم دارد. انتشارات خادم الرضا (علیه السلام)، با بیست سال سابقه، همواره سعی در ارائه بهترین و کامل ترین محتواها به مردم عزیز کشورمان دارد.

چرا باید کتاب خوراک های بومی ایران را بخوانیم؟
کتاب خوراک های بومی ایران، منبعی جامع از دستور پخت های بومی ایرانی است.

جمع بندی

آشپزی و مصرف غذاها، یکی از بخش های اصلی زندگی روزمره هر شخص است. غذاها نقش موثری در تامین سلامتی بدن انسان دارند. البته تنها در صورتی از مزایای غذاها بهره مند خواهیم شد، که از مواد غذایی سالم و البته به شیوه ای سالم استفاده کنیم. کتاب خوراک های بومی ایران منبعی جامع و کامل از دستور پخت های بهینه سازی شده غذاهای بومی ایرانی می باشد. این کتاب علاوه بر دستور پخت این غذاها، نظر کارشناسان تغذیه در رابطه با هر یک را نیز ذکر کرده است. ارزش غذایی بالای غذاهای بومی و البته محتوای کامل و تخصصی این کتاب، آن را به یک کتاب ضروری برای تمامی افرادی که به سلامتی خود اهمیت می دهند، تبدیل کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا