محرممذهبی

روضه الواعظین، کتابی از دل عاشورا برای تمام دوران ها

مقدمه

عاشورای حسینی بی شک تاثیرگذارترین حادثه تاریخ جهان می باشد. در بسیاری از جنگ های تاریخ، هیچ چیزی جز تباهی وجود نداشته است. اما نبرد امام حسین (ع) حاوی پیام های بسیاری برای کل بشریت است. در بین تمامی نبردهایی که تنها برای فتح سرزمین ها بوده اند، نبرد عاشورا بزرگترین نبردی است که برای دفاع از مظلومین صورت گرفته است. کتاب روضه الواعظین حاوی اطلاعاتی مستند و مختصر و مفید می باشد که به صورت روضه ها، روایات، احادیث، کرامات و داستان ها و زیارت ها نوشته شده اند. این کتاب نه تنها برای عاشقان حسینی، بلکه برای تمامی کسانی که می خواهند پی به واقعیت های این حادثه ببرند، منبعی جامع و کامل و معتبر است. همچنین برای روضه خوان هایی که عشق حسینی را ترویج می دهند و همچنین برای طلاب، دانشجویان، مداحان و غیره. کتاب روضه الواعظین کتابی ارزشمند و بی مانند است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی این کتاب بپردازیم.

روضه الواعظین، کتابی از دل عاشورا برای تمام دوران ها
عاشورا حادثه ای برای تمام زمان ها است.

هدف از نشر این کتاب چیست؟

برخی از منابع و کتاب های موجود در بازار در بیان واقعه کربلا ناتوان مانده اند و نتوانسته اند به طور کامل، صحیح و البته بدون اغراق، به توصیف این حادثه بپردازند. همانطور که می دانید بسیاری از افراد با انتشار اطلاعات غلط و دانستن میزان عشق حسینی که در جامعه ایرانی وجود دارد، تنها قصد سودجویی دارند. کتاب روضه الواعظین تلاش کرده تا تمامی وقایع این حادثه را بدون هیچ گونه تحریف و کاستی، به مسلمانان ایران و جهان منتقل کند. طبیعتاً برای برخی از افرادی که از سر ناآگاهی نیز اقدام به ترویج روایاتی در باب عاشورای حسینی می کنند، این کتاب می تواند راهنمایی کامل و مناسب باشد. به علاوه، حادثه کربلا، حادثه ای است متناسب با روزگار. قطعا امثال شمر و یزید در تمام دوران ها وجود دارند و تنها یک تفکر حسینی است که می تواند جلوی اقدامات ظالمانه آن ها را بگیرد. کتاب روضه الواعظین می تواند به خوبی در ترویج تفکر حسینی موثر باشد.

روضه الواعظین، کتابی از دل عاشورا برای تمام دوران ها
یادآوری حادثه کربلا مزایای بسیاری دارد.

خرید کتاب های خادم الرضا

یادآوری حادثه کربلا و عزاداری برای حسین (ع) چه مزایایی دارد؟

برخی از افراد ممکن است به این سوال فکر کنند که تفکر و بررسی حادثه ای که سال ها پیش اتفاق افتاده، چه مزیتی می تواند برای انسان امروزی داشته باشد؟ همانطور که پیش تر نیز گفته شد، امثال یزید و شمر در تمام دوران ها وجود دارند. حادثه کربلا، نمونه ای بارز از پیروزی خیر بر شر است. هر چند که امام حسین (ع) و یارانش در این حادثه به شهادت رسیدند، اما همین شهادت آن ها سلاحی بود که ظلم را به عقب رانده و تا به امروز نماد مبارزه در برابر ظلم بوده است. کتاب روضه الواعظین دو امر مهم یعنی عزاداری برای حسین و یادآوری کامل حادثه عاشورا را ممکن می سازد. روایات و روضه های این کتاب، باعث تجدید مفهوم این حادثه بزرگ در عزاداری های حسینی می شوند. عزاداری برای مظلومیت حسین (ع) نه تنها باعث آمرزش گناهان می شود، بلکه عامل بقای اسلام و تشیع نیز می باشد. به علاوه، نباید فراموش کرد که شهادت، اسارت و عزاداری هر سه در یک راستا هستند. از این رو کتاب روضه الواعظین جوانب مختلفی از مزایای این حادثه را در بر می گیرد.

روضه الواعظین، کتابی از دل عاشورا برای تمام دوران ها
عاشورای حسینی تاثیرگذارترین حادثه تاریخ است.

در این کتاب چه می خوانیم؟

به طور کلی، کتاب روضه الواعظین دارای چهار بخش می باشد که عبارتند از: کلیات، واقعه کربلا، مصائب سایر معصومین و ملحقات. در بخش اول، یعنی کلیات، دورنمایی از واقعه کربلا، از زمان خروج امام حسین (ع) از مدینه تا قیام مختار، را خواهیم خواند. همچنین در این بخش، از تعداد صحیح شهدای کربلا و اسامی شهدای بنی هاشم نیز آگاه خواهیم شد. بخش دوم، یعنی واقعه کربلا، شامل 40 روضه در وصف حادثه کربلا، به زبان های فارسی و ترکی می باشد. همچنین در هر یک از این روضه ها، می توانید روایات، احادیث و اشعار کاملی در این باره را نیز مطالعه کنید. در بخش سوم کتاب روضه الواعظین، به مصائب سایر معصومین (ع) پرداخته شده است. در این بخش نیز نوحه ها، اشعار، روایات و احادیثی مستند در وصف شهادت هر یک از معصومین  آورده شده است. بخش چهارم، یعنی ملحقات، شامل مناجات، چهل حدیث، فهرست روایات، فهرست کرامات و داستان ها، کتاب نامه و زیارت عاشورا می باشد.

روضه الواعظین، کتابی از دل عاشورا برای تمام دوران ها
در تمامی دوران ها باید امثال حسین وجود داشته باشند.

خرید کتاب های خادم الرضا

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

همانطور که پیش تر ذکر شد، کتاب روضه الواعظین منبعی کامل و جامع برای طلاب، مداحان، دانشجویان و عاشقان اهل بیت می باشد. البته باید این نکته را در نظر داشت که حادثه عاشورا، پندهایی برای تمام نسل بشر دارد. چرا که با وجود امثال یزید و شمر، به کسانی نیاز داریم که حسین را الگوی خود قرار داده و در راه مبارزه با ظالمین، از هیچ اقدامی فروگذاری نکنند. تنها با یادگیری از اسطوره های واقعی چون حسین است که ما راهی به سوی دنیایی بهتر خواهیم یافت. کتاب روضه الواعظین، با بیانی شیوا و اتکا به اسنادی معتبر، مطالبی مفید و مختصر در خصوص این حادثه بزرگ گردآوری کرده است. با مطالعه این کتاب، گویی به روز عاشورا سفر کرده و تمامی حوادث آن دوران را به چشم دیده اید.

در باب ناشر

انتشارات خادم الرضا، با 20 سال سابقه درخشان در زمینه انتشار کتاب هایی با مضمون سبک زندگی اسلامی ایرانی، از جمله برترین انتشارات کشور به شمار می رود. هدف این انتشارات همواره آگاه سازی مردم مسلمان ایران و جهان در رابطه با اصول اسلامی لازم برای زندگی و فرهنگ ایرانی-اسلامی می باشد. کتاب روضه الواعظین از جمله کتاب های برتر این انتشارات است که نمونه ای نادر از کتاب هایی در وصف عاشورا و حسین می باشد. این انتشارات همواره سعی داشته تا کتاب هایی مفید و معتبر را، با اتکا به اسناد کامل و صحیح، در اختیار مردم عزیز کشورمان و مسلمانان فارسی زبان قرار دهد.

روضه الواعظین، کتابی از دل عاشورا برای تمام دوران ها

جمع بندی

عاشورا مکتبی برای انسان های آزاده می باشد، که پندهای آن هرگز تمامی ندارند. با توجه به این موضوع، کتاب روضه الواعظین سعی داشته تا روایات و احادیثی کامل را در اختیار عاشقان حسین قرار دهد تا با دیدی بازتر، به واقعیت های این حادثه بزرگ پی ببرند. این کتاب، کتابی برای تمام زمان ها و تمام انسان ها است. مطالعه این کتاب نه تنها روشی مناسب برای عزاداری حسین می باشد، بلکه دری به روی جهان انسان های آزاده ای چون حسین را می گشاید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا