مذهبی

شیطان پرستی، فرقه ای منادی فساد و فحشا

مقدمه 

احتمالاً شما هم تا به حال داستان آفرینش انسان و عدم سجده کردن شیطان به آن، با وجود درخواست خدا را شنیده اید. آنچه در آن روز شیطان را از سجده باز داشت و در نهایت نیز منجر به تبعید او شد، غرور و تکبر او بود. همین غرور و تکبر منجر به بروز پلیدی های دیگری نیز شد. با وجود آنکه ذات شیطان و خصومت او با بشر کاملاً بر همه مشخص است، با این حال سالیان سال است که عده ای از افراد او را پرستیده و حتی فرقه ای به نام او تشکیل داده اند. کتاب شیطان پرستی از معدود کتاب ‌هایی است که به این موضوع مهم پرداخته است. متاسفانه با وجود آن که این فرقه امروزه نیز وجود داشته و همواره مشغول اعمال فاسد و غیر اخلاقی خود هستند، اما کسی به آن ها توجه نکرده و حتی خیلی از افراد از حضور آن ها نیز باخبر نیستند. این کتاب به طور کامل به بررسی این فرقه پرداخته و هر آنچه که در رابطه با آن ها نیاز است تا بدانید را، بیان کرده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی کتاب شیطان پرستی بپردازیم.

شیطان پرستی، فرقه ای منادی فساد و فحشا
شیطان به معنی شرارت و پستی است.

شیطان در قرآن و روایات 

در قرآن و روایات مختلفی که از معصومین و پیامبران به ما رسیده، بارها به شیطان اشاره شده است. اما آنچه لازم است بدانید، معنی حقیقی لغت شیطان است. جالب است بدانید که شیطان اسم شخص خاصی نیست و به هر موجودی که درونش شرارت و پستی وجود داشته باشد، نسبت داده می شود و با ابلیس متفاوت است. هرچند که ابلیس نیز شیطان به حساب می آید. در برخی از این آیات و روایات حتی به شیطان هایی از جنس انسان نیز اشاره شده است. در این کتاب به طور کامل این روایات ذکر شده اند. در کتاب شیطان پرستی نام های دیگر ابلیس نیز به طور کامل بیان شده ‌اند. همچنین در این کتاب، با اعمال شیطان و ابلیس نیز آشنا می شوید.

خرید کتاب های خادم الرضا

این اعمال به طور کلی عبارتند از: دشمنی با انسان، تشویق به بدی و زشتی، گمراهی و ضلالت آفرینی برای بشر، خلف وعده، زیبا نشان دادن کارهای زشت، ایجاد فراموشی از ذکر خدا و غیره. شیطان و افعال آن ها، فرزندان مختلفی نیز دارند. از جمله برخی از آن ها می توان به مبسوط، داسم، ثبیر، زلنبور و غیره اشاره کرد، که در این کتاب به طور کامل درباره آن ها نیز مطالعه خواهید کرد. مطلب دیگری که در کتاب شیطان پرستی قابل مشاهده است، راه های رهایی از شر شیطان و اموری که شیطان برای نخستین بار انجام داد، می باشد.

شیطان پرستی، فرقه ای منادی فساد و فحشا
در فیلم ها و محتواهای مختلف به شیطان بسیار اشاره شده است.

شیطان پرستی و تاریخچه آن 

حضور فرقه های شیطان پرستی مسئله جدیدی نیست و بارها در طول تاریخ مکاتب مختلف عرفانی انسان ها را نسبت به حضور آن ها هشدار داده اند. اما آنچه که اکنون نگران کننده است، گسترش آن ها بیش از قبل و رواج این فرقه حتی در جمهوری اسلامی ایران است. طبق گزارشاتی که در سال های اخیر منتشر شده، به نظر می رسد که حدود ۵۰ فرقه شیطان پرستی هم اکنون در ایران وجود دارند، که نیمی از آن ها مشغول فعالیت هستند. این کتاب با توجه به همین موضوع به تالیف در آمده، تا مردم را از این خطر هوشیار سازد. آنچه که بیشتر نگران کننده است، ابزارهایی است که امروزه در اختیار هر کسی قرار گرفته و همین امر نیز به رواج این فرقه ها کمک می کند. رسانه های اجتماعی و اینترنت امروزه بسیار محبوب شده اند و به راهی مناسب برای این فرقه ها به منظور رواج افکار خود و مطلع ساختن یکدیگر از جلسات مخفیانه، تبدیل شده اند. لذا لازم است تا با تفاوت شیطان پرستی نوین و قدیم آشنا شده و راه های مقابله با آن را فرا بگیرید. طبیعتاً بهترین راه مقابله با هر پدیده ‌ای، بررسی تاریخچه و پیشینه آن است. در این فصل از کتاب، به طور کامل به پیشینه این فرقه پرداخته شده است.

شیطان پرستی، فرقه ای منادی فساد و فحشا
شیطان پرستی نمادهای مختلفی دارد.

انواع شیطان پرستی 

شیطان پرستی دارای انواع مختلفی می باشد. کارشناسان این حوزه، این فرقه را از نظر ایدئولوژی به سه نوع تقسیم می ‌کنند، که عبارتند از: شیطان پرستی فلسفی، شیطان پرستی دینی و شیطان پرستی گوتیک. در تشکیل انواع مختلف فرقه، تفکرات و فلسفه های مختلفی نقش داشته اند. از جمله می‌توان به فلسفه یونانی نیز اشاره کرد. اما به طور کلی پایه و بنیان تفکرات و فلسفه فرقه های شیطان پرستی، جادو های تاریک و مسائل غیر اخلاقی و فساد و فحشا می ‌باشد. از همین رو نقدهای بسیاری نیز بر این فرقه وارد است و افراد زیادی در دنیا با آن ها مخالفت می کنند. در فصل سوم از کتاب شیطان پرستی به طور کامل انواع آن مورد بررسی قرار گرفته اند.

خرید کتاب های خادم الرضا

نمادها و عرصه‌ های فعالیت شیطان پرستان 

همانند هر فرقه دیگری، این فرقه نیز سمبل ها و نمادهای بسیار و مختلفی دارد. برخی از این نمادها به وضوح در نماد گروه های مختلف در طول تاریخ قابل مشاهده هستند. گاها بدون آنکه متوجه شوید، این نمادها و مفاهیم را حتی در فیلم ها و موسیقی های مختلفی که شاید بسیار محبوب باشند نیز، مشاهده می کنید. از این رو آشنایی با انواع این سمبل ها و نمادها چشم شما را بر روی محتوای رسانه ها باز تر کرده و به خوبی می توانید از فریب آن ها جلوگیری کنید. اغلب حتی در محتواهایی که برای کودکان و نوجوانان ساخته می شود نیز، این سمبل ها و نماد ها به کار می روند. در کتاب شیطان پرستی این سمبل ها به طور کامل معرفی شده و مورد بررسی قرار گرفته اند.

شیطان پرستی، فرقه ای منادی فساد و فحشا
شیطان پرستی انواع مختلفی دارد.

درباره ناشر 

انتشارات خادم الرضا علیه السلام کتاب ‌های بسیاری را همچون این کتاب، در جهت آگاه سازی مردم در زمینه های مختلف منتشر کرده است. کتاب های این  انتشارات محتواهای بسیار مفید و کاملاً علمی و با تکیه بر مسائل دینی داشته و منبعی خوب و کامل به شمار می ‌روند. این انتشارات کتاب های زیادی را با موضوعات مختلف در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی منتشر کرده است. از جمله این موضوعات می ‌توان به آموزشی، آشپزی، مدیریت، تربیت کودک و نوجوان، امور خانواده و ازدواج، موفقیت و غیره اشاره کرد.

شیطان پرستی، فرقه ای منادی فساد و فحشا
کتاب شیطان پرستی به موضوعی مهم پرداخته است.

جمع بندی 

کتاب شیطان پرستی به موضوعی پرداخته که سال ها و حتی قرن هاست که در بین مردم ریشه افکنده است. اگر این روال به همین شکل ادامه یافته و اقدامی صورت نگیرد، نتایج زیان باری برای نسل بشر به دنبال خواهد داشت. بهترین راه برای مقابله با هر آفتی، شناخت کامل آن است. لذا می توانید با مطالعه این کتاب به طور کامل با این فرقه آشنا شوید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا