سبک زندگیمحرممذهبی

نجوای آسمانی، کتابی برای محبین امام حسین (ع) و شناخت آن حضرت

مقدمه

امام حسین (ع) چون دریایی مواج و اقیانوسی بی کران است. ایشان از چنان شخصیت گوهرباری برخوردار بودند که بسیاری از علمای جهان شیفته آن حضرت شدند. طبیعتاً شناخت چنین شخص بزرگواری و همچنین دنباله روی از مسیر ایشان، راهی هموار و استوار برای رسیدن به کمال انسانیت و حق است. یکی از راه های شناخت ایشان، مراجعه به روایات و زیارات موجود است که از بهترین آن ها می توان به زیارت عاشورا اشاره کرد. کتاب نجوای آسمانی نگاهی عمیق و تحلیل گرانه به فراز های این حدیث قدسی انداخته است. این کتاب با مراجعه به سخنان ائمه (ع) در رابطه با معارف امام شناسی و انسان شناسی، تحلیلی کامل از زیارت عاشورا را ارائه داده است. زیارت عاشورا جلوه ای از کمالات و مقامات امام حسین (ع) است، که همچون نجوایی آسمانی، محبین آن حضرت را به ایشان نزدیک تر کرده و آن ها را از تاریکی و ظلمت می رهاند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی کتاب نجوای آسمانی بپردازیم.

نجوای آسمانی، کتابی برای محبین امام حسین (ع) و شناخت آن حضرت
زیارت عاشورا حاوی مفاهیم ارزشمندی می باشد.

خرید کتاب های خادم الرضا

هدف از تدوین این کتاب چیست؟

زیارت عاشورا حدیثی معتبر و پربار است که از امام محمد باقر (ع) نقل شده است. این حدیث شامل نگاهی به گذشته اسلام، جلوه گاه ویژگی های امام حسین (ع)، نگاهی به ارزش های انسانی معصومین، توصیف حادثه کربلا و لعن بر ظالمان آن دوران می باشد. از این رو این حدیث، نه تنها زیارتی برای امام حسین (ع) است، بلکه به نوعی سندی تاریخی حاوی اطلاعاتی گوهربار به شمار می رود. کتاب نجوای آسمانی با توجه به این موضوع، سعی داشته تا با بهره گیری از اطلاعات برخی فقها و اسناد موجود، تحلیلی کامل، جامع و دقیق از زیارت عاشورا را ارائه دهد. قطعا این کتاب برای شیفتگان و محبین امام حسین (ع) منبعی مفید و پر بار می باشد.

نجوای آسمانی، کتابی برای محبین امام حسین (ع) و شناخت آن حضرت
حسین (ع) جلوه گاه ارزش های انسانی است.

نگاهی به سندیت زیارت عاشورا

در کتاب نجوای آسمانی به طور کامل به سندیت این حدیث پرداخته شده است. در این کتاب آمده است که این زیارت یکی از احادیث قدسیه ای است که از حضرت احدیت به جبرئیل امین و از او به خاتم النبیین (ص) رسیده است. هر چند که در طول تاریخ این زیارت توسط علمای بزرگی توصیه شده و همین امر آن را بی نیاز از بررسی سندی می کند، لکن کتاب نجوای آسمانی بررسی ای بر این موضوع نیز داشته است. مصدر اصلی این زیارت نامه، دو کتاب معتبر به نام های کامل الزیارات به تألیف جعفر بن محمد بن قولویه قمی و مصباح المتحجد به نوشته شیخ طوسی می باشد. در این دو کتاب شش سند برای نقل این زیارت به کار رفته اند. در کتاب نجوای آسمانی این شش سند به طور کامل شرح داده شده اند.

نجوای آسمانی، کتابی برای محبین امام حسین (ع) و شناخت آن حضرت
زیارت عاشورا نه تنها یک متن زیارتی، بلکه یک محتوای عمیق است.

زیارت عاشورا چه دستاورد ها و فضایلی دارد؟

زیارت عاشورا تنها یک متن زیارتی نبوده و محتوای بسیار ارزشمند و حساسی دارد. این زیارت، خط فکری بسیار سازنده ای را مشخص می کند. از همین رو نحوه خواندن این زیارت باید به شکلی سازنده و تحلیلی صورت گیرد تا به درک مفاهیم عمیق آن کمک کند. در کتاب نجوای آسمانی دستاورد های زیارت عاشورا مورد بررسی قرار گرفته اند. برخی از دستاورد های این زیارت عبارتند از: پیوند معنوی با خاندان عصمت (ع)، پیدایش روحیه ظلم ستیزی در زائر، دوری جستن از خط انحراف و الهام از اسوه های هدایت. از امام رضا (ع) نقل شده است که زیارت امام حسین (ع) برابر با زیارت خداوند در عرش الهی است. در کتاب نجوای آسمانی آیات و روایاتی از معصومین (ع) در رابطه با جایگاه زائر امام حسین (ع)، ثواب حج عمره برای زائر امام حسین (ع)، جایگاه زائر نزد فرشتگان و دیگر نتایج زیارت عاشورا آورده شده است.

نجوای آسمانی، کتابی برای محبین امام حسین (ع) و شناخت آن حضرت
زیارت عاشورا راه نزدیک شدن به امام حسین (ع) است.

چه چیزی این کتاب را نسبت به سایر آثار موجود در باب امام حسین (ع) متمایز کرده است؟

همانطور که پیش تر نیز ذکر شد، زیارت عاشورا حاوی مفاهیم عمیق و بسیار ارزشمندی بوده و به نوعی سندی تاریخی از حوادث آن دوران به شمار می رود. تفاوت اصلی کتاب نجوای آسمانی با دیگر کتاب هایی که در باب امام حسین (ع) نوشته شده اند این است که، این کتاب زیارت عاشورا و تحلیل های مربوط به آن را منبع اصلی خود قرار داده است. فصول و بخش های این کتاب در واقع همان فرازهای زیارت عاشورا هستند. در هر بخش از این کتاب، نویسنده یکی از این فرازها را ذکر کرده و سپس به تحلیل دقیق و جزئی آن پرداخته است. در کتاب نجوای آسمانی علاوه بر تحلیل هر فراز، مضامین آن نیز مورد بررسی قرار گرفته اند. برای مثال، در بخش لعن های وارده بر ظالمان، نظرات معصومین (ع) نیز درباره آن ها آورده شده اند.

خرید کتاب های خادم الرضا

این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی این کتاب را به تمامی عاشقان و محبان امام حسین (ع) توصیه می کنیم. اگر قصد دارید که علاوه بر زیارت آن حضرت، راه نزدیک شدن به وی و رسیدن به اهداف والای الهی را بیابید، این کتاب می تواند راهنمایی کامل و جامع برای شما در تمام طول مسیر باشد. کتاب نجوای آسمانی بی شک نمونه ای بی نظیر از کتاب هایی با مضمون امام حسین (ع) و عاشورا می باشد. محتوای این کتاب کاملا علمی و مستند بوده و بدون هیچ گونه اغراق و تحریفی بیان شده است. کتاب نجوای آسمانی نه تنها برای عاشقان امام حسین (ع)، بلکه برای تمامی رهروان راه حقیقت، درستی، ظلم ستیزی و حق گرایی، راهنمایی کامل و مفید است.

نجوای آسمانی

در باب ناشر

انتشارات خادم الرضا (ع) با بیست سال سابقه درخشان در زمینه انتشار کتاب های سبک زندگی اسلامی ایرانی، یکی از برترین انتشارات کشور در این زمینه به شمار می رود. کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات تنها به کتاب های مذهبی و عرفانی ختم نشده و شامل کتاب هایی با مضامینی چون روش زندگی سالم، روانشناسی، اصول مهندسی و مدیریت، آشپزی، ازدواج، کودک و نوجوان و غیره نیز می باشد. کتاب نجوای آسمانی که توسط این انتشارات به نشر رسیده است، از جمله کتاب های پربار و مفید در زمینه کتاب های مذهبی و عرفانی است، که خصوصا برای جوانان بسیار مناسب است.

جمع بندی

در باب حادثه عاشورا و امام حسین (ع) نوشته ها و روایات بسیاری وجود دارد. آن حضرت بی شک اسوه ویژگی های خوب و ارزش های انسانی هستند و الگو قرار دادن ایشان در تمامی دوران ها، باعث سعادت آدمی می شود. یکی از راه های شناخت ایشان مراجعه به زیارات از جمله زیارت عاشورا می باشد. کتاب نجوای آسمانی با ارائه تحلیلی دقیق، کامل و جامع از این زیارت گوهربار، به شما کمک می کند تا ایشان را به خوبی شناخته و به مفاهیم عمیق اسلامی و انسانی این حادثه بزرگ پی ببرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا