اجتماعیسبک زندگی

بررسی مشکلی خانمان سوز در کتاب نبرد بی برنده

مقدمه

یکی از مهم ترین پدیده هایی که همواره انسان در زندگی خویش با آن مواجه است، مدیریت می باشد. تمامی ما انسان ها، در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خود، نیازمند مدیریت هستیم. مدیریت شرایط به ما کمک می کند تا زندگی بهتری داشته و از وقوع فجایع جلوگیری کنیم. با توجه به پیچیده تر شدن زندگی انسان امروزی، کتاب نبرد بی برنده به موضوع مهم مدیریت خانوادگی پرداخته است. محور بحث های این کتاب، همسران و اعضای خانواده، به ویژه زوج های جوان می باشند. زوج های جوان معمولا به دلیل بی تجربگی در زندگی مشترک، دچار مشکلات و مجادله های مختلفی می شوند. کتاب نبرد بی برنده، کتاب برگزیده وزارت ورزش و امور جوانان در موضوع خانواده بوده و همچنین نخستین و تنها کتاب مستقل درباره مجادله همسران و راهکار های مقابله با آن می باشد. قطعا خواندن این کتاب می تواند به جوانان و تمامی افرادی که در مسائل خانوادگی مشکل دارند، کمک بزرگی کند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی این کتاب بپردازیم.

بررسی مشکلی خانمان سوز در کتاب نبرد بی برنده
جدال میان زوجین، مشکلی است که افراد بسیاری به آن دچار هستند.

خرید کتاب های خادم الرضا

چیستی مجادله همسران؛ ماهیت آن، نشانه های آن، نمایی از این میدان کارزار فضیلت سوز

در فصل اول کتاب نبرد بی برنده توضیح دقیقی از مجادلات بین زوجین آورده شده است. متاسفانه برخی از افراد به این مجادلات به چشم یک میدان مبارزه نگاه کرده و تمام آنچه که هنگام ورود به این میدان به آن فکر می کنند، پیروز شدن در این میدان است. درست است که همیشه خردمندان در ابتدای ورود به یک کارزار، یقین به پیروزی خود دارند، اما باید بخاطر داشت که کارزار بین زوجین، میدانی بدون برنده است. آنچه در پایان این نبرد نسیب هر دو طرف می شود، تنها شکست و پشیمانی است. در کتاب نبرد بی برنده گفته شده است که نزاع همسران معمولا از موضوعات بسیار کوچک و بی ارزش شروع شده و به نابودی زندگی خانواده ختم می شود. آنچه باعث تبدیل شدن این موضوعات کوچک به یک کارزار فاجعه بار می شود، ناتوانی طرفین به دلیل خشم و لجبازی، در تشخیص حق و باطل است.

در این کارزار هیچ برنده ای وجود ندارد و اگر برنده ای توسط داوری تعیین شود، این برد تنها باعث بدتر شدن شرایط زندگی دو طرف می شود. کتاب نبرد بی برنده با بیان داستانی واقعی از جدال یک زوج و مشکلات میان آن ها، به خوبی بیهوده بودن نزاع های همسران را بیان کرده و نشان داده که دانستن راهکارهای تعامل شایسته میان دو طرف، چقدر در رابطه آن ها و جلوگیری از این نزاع ها، می تواند تاثیرگذار باشد. قطعا آموختن فنون همسرداری و شیوه های صحیح مدیریت زندگی مشترک و شناختن اخلاق زن داری و شوهر داری و بچه داری، از لحاظ عقلی، شرعی خانوادگی و اجتماعی کاملا واجب است.

بررسی مشکلی خانمان سوز در کتاب نبرد بی برنده
مشکلات زوجین گاها بر سر موضوعات کوچکی پیش می آید.

زیان های مجادله همسران؛ لطمه هایی که به هستی و خاندان می زند و آثار غمبار این نبرد بی برنده

قطعا اگر زوج ها، خصوصا زوج های جوان، به زیان های مجادلات بین خود پی ببرند، هیچگاه وارد این نبرد نخواهند شد. در فصل دوم کتاب نبرد بی برنده زیان های مجادله همسران به طور کامل و واضح بیان شده است. برخی از مهم ترین و زیان بار ترین آسیب های مجادله بین زوجین که در این کتاب نیز به آن ها اشاره شده است، عبارتند از: تباهی ایمان، از بین رفتن آبرو، کلافه شدن ذهن، از بین رفتن محبت، شکسته شدن صلابت، شکسته شدن حریم ها، شکسته شدن متانت و وقار، تباه شدن آخرت، ویران شدن اعصاب و روان، به هدر رفتن نیروهای فکر و اندیشه، بازدارنده از وصول به اهداف بزرگ، بر هم خوردن آرامش، هرز شدن زبان، وارد شدن لطمه های غیرقابل پیش بینی و غیرقابل جبران و فروپاشی زندگی. این زیان ها برای هر دو طرف رابطه به یک اندازه بوده و خواندن کتاب نبرد بی برنده به شما کمک می کند تا با عمق این آسیب ها آشنا شوید.

در این کتاب همچنین نظرات مشاورین در این رابطه و تجارب آن ها را نیز می خوانید. درست است که رخ دادن جدال میان همسران امری طبیعی بوده و ممکن است خصوصا در ابتدای زندگی دو شخص رخ دهد، اما آنچه باعث زیان بار تر شدن این جدال ها است، ناآگاهی زوجین می باشد. این ناآگاهی به نابودی زندگی آن ها در پی همین جدال های کوچک ختم می شود. از این رو مطالعه کتاب نبرد بی برنده امری لازم برای تمامی زوج ها، به ویژه زوج های جوان می باشد.

بررسی مشکلی خانمان سوز در کتاب نبرد بی برنده
جدال زوجین آسیب ها و زیان های بسیاری برای هر دو طرف دارد.

عوامل ایجاد مجادله همسران؛ سبب ها، باعث ها، ریشه ها و انگیزه های این جدال بیهوده

قطعا هیچ انسان عاقل و سالمی از جدال با دیگران، مخصوصا با همسر خود، خوشنود نمی شود. اما دلیل اینکه اکثر زوج ها وارد این کارزار فاجعه بار می شوند چیست؟ قطعا دانستن این دلایل و آشنا شدن با آن ها و همچنین دانستن شیوه حل آن ها، برای تمامی زوجین واجب است. در کتاب نبرد بی برنده به طور کامل به توضیح دلایل این جدال ها پرداخته شده و راهکارهای بسیار مناسبی برای آن ها بیان شده است. از جمله دلایلی که در این کتاب بررسی شده اند، عبارتند از: تربیت خانوادگی، ناآزمودگی فنون همسرداری، رذیلت های اخلاقی، بیماری های عصبی و روانی، خصلت های ذاتی، وراثت، عادت غلط، ناکامی جنسی، سستی ایمان، فقر فرهنگی، ناهمتایی فرهنگی، نفس های زهرناک، تحمیل های ناروا و تفاوت های شخصیتی.

کتاب نبرد بی برنده به طور کامل به ریشه یابی این مشکلات پرداخته است. همچنین در این کتاب نظرات مشاورین در رابطه با هر یک از این مشکلات بیان شده و راهکارهای رفع هر یک از آن ها را خواهید خواند.

بررسی مشکلی خانمان سوز در کتاب نبرد بی برنده
ادامه یافتن جدال همسران عواقب بسیار بدی دارد.

خرید کتاب های خادم الرضا

چاره کار چیست؟

تا به اینجای کتاب از چیستی، ریشه و انگیزه های این مجادلات آگاه می شوید و پس از آن، در فصل چهارم کتاب نبرد بی برنده، راهکارهایی جامع و کاربردی برای این مشکلات را یاد خواهید گرفت. شناخت ریشه های این مشکل باعث می شود تا زوجین نسبت به آن ها حساس تر شده و از این آفت ها جلوگیری کنند. همچنین مزیت دیگر این شناخت این است که عزم افراد در از بین بردن این آفات جزم می شود. حال که مقدمه لازم برای رفع این مشکل، یعنی دانستن را پیش برده ایم، وقت آن رسیده که وارد مرحله عمل کردن شویم. برخی از راهکارهایی که در کتاب نبرد بی برنده به بررسی آن ها پرداخته شده است، عبارتند از: آغاز کردن، فرار نکردن از معرکه، گذشت و ایثار، چشم پوشی بزرگوارانه، مدارا کردن، پیمان با خدا، ایمان و عرفان، بزرگ کردن جان، استقلال انسانی قائل شدن برای همسر، مشاوره، روان درمانی و روان پزشکی و گرم کردن بستر.

بررسی مشکلی خانمان سوز در کتاب نبرد بی برنده
کمک گرفتن از مشاورین می تواند به حل مشکلات شما کمک بزرگی کند.

در باب ناشر

کتاب نبرد بی برنده که کتابی فاخر در زمینه موضوعات خانوادگی می باشد، توسط انتشارات خادم الرضا (ع) منتشر شده است. این انتشارات دارای بیست سال سابقه در زمینه نشر کتاب های سبک زندگی اسلامی ایرانی بوده و در این راه نیز بسیار موفق بوده است. رسالت این انتشارات، کمک به تمامی مردم عزیز کشورمان و مسلمانان برای داشتن زندگی بهتر و موفقیت آن ها در تمامی جنبه های زندگی می باشد. از همین رو این انتشارات کتاب های فاخر بسیاری را در زمینه های آشپزی، خانواده، کودک و نوجوان، آموزشی، مدیریتی، روان شناسی، رمان، مذهبی و غیره منتشر کرده است. کتاب نبرد بی برنده که نخستین و تنها کتاب مستقل درباره مجادله همسران و راهکارهای مقابله با آن می باشد، از برترین کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات است.

بررسی مشکلی خانمان سوز در کتاب نبرد بی برنده
کتاب نبرد بی برنده کتابی فاخر در زمینه موضوعات خانواده می باشد.

جمع بندی

جدال میان زوجین، مشکلی است که امروزه اکثر جوان ها و زوج ها با آن مواجه هستند. این جدال ها معمولا بر سر موضوعات کوچک شروع شده و به ویرانی زندگی زوج ختم می شوند. دانستن چیستی این جدال ها و ریشه یابی آن ها و همچنین آموختن راهکار ها و فنون همسرداری، از جمله روش هایی هستند که به زوجین در رفع مشکلات و جدال های آن ها کمک می کنند. کتاب نبرد بی برنده کتابی فاخر در این زمینه می باشد که به خوبی این موضوع را بررسی کرده و راهکارهای لازم برای رفع آن را بیان کرده است. از این رو خواندن آن به تمامی زوجین توصیه می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا