مذهبی

نیایش سحر، راهی برای نزدیک شدن به خدا

مقدمه

دعا و نیایش پروردگار همواره یکی از مهم ترین و البته بهترین اعمال است، که توسط همه بزرگان، علما و معصومین و حتی خود پروردگار، توصیه شده است. دعا به معنای خواندن یا خواستن است. خواستن پروردگاری که ما را آفریده و تنها قادر در جهان است. ما از او می خواهیم که عجز و ناتوانی ما را گرفته و به جای آن، توانایی اصلاح و تربیت نفس عنایت فرماید. کتاب نیایش سحر در چهل گفتار، دعاهایی را نقل کرده تا با استفاده از آن ها بتوانیم نیایش اصولی و کامل تری داشته و به پروردگار خود نزدیک تر شویم. همچنین نویسنده کتاب هر یک از این دعاها را تفسیر کرده و مفهوم آن ها را به خوبی و با بیانی شیوا ذکر کرده است. به راستی که دعا ضرب آهنگ نیایش است. زمانی که انسان به درستی پروردگار خویش را بخواند، خداوند یکتا نیز پاسخی چند برابر داده و به یاری او می شتابد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا به بررسی کتاب نیایش سحر بپردازیم.

نیایش سحر، راهی برای نزدیک شدن به خدا
نیایش پروردگار باعث نزدیکی به او می شود.

خرید کتاب های خادم الرضا

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟ 

برای پی بردن به علت مطالعه کتاب نیایش سحر، لازم است تا کمی به یک مسئله توجه داشته باشیم. حتماً برای یک بار هم که شده برایتان پیش آمده که بخواهید با شخصی مهم ملاقات کرده و یک قرار مهم داشته باشید. در چنین زمانی از چندین ساعت و یا حتی چندین روز قبل از ملاقات خود با آن شخص، سعی می کنید تا خود را آماده سخن گفتن با او کرده و جملاتی زیبا و در خور شان آن شخص را آماده کنید. چرا که شما می دانید برخورد با هر شخص باید در شان او صورت گیرد و زمانی که این کار را انجام دهید، آن شخص نیز با شما برخورد بهتری خواهد داشت. اما تا به حال شده برای ملاقات پروردگار و یا صحبت با او، سخنان خود را آماده کنید و یا حتی سعی کنید که به درستی و زیبایی هرچه تمام تر با او سخن بگویید؟ کتاب نیایش سحر به شما در همین زمینه کمک می کند.

نیایش سحر، راهی برای نزدیک شدن به خدا
نیایش پروردگار اصول خاص خود را دارد.

احتمالا با خود فکر کرده‌ اید که بیان یک جمله ساده در باب خواسته تان کافی بوده و چون پروردگار از حال دل شما با خبر است، نیازی به تشریفات و سخنان شیوا و زیبا نیست. درست است که پروردگار از حال دل ما با خبر بوده و هیچگاه توقع برخوردی تشریفاتی و ویژه را از ما ندارد؛ اما تنها لحظه ای پیش خود تامل کنید، که اگر در یکی از نیایش ها و دعاهای خود با او بیشتر سخن گفته و جملات خود را به شکلی زیباتر بیان کنید، چقدر در نزدیک شدن شما با او تاثیرگذار است. همانطور که زمانی که با یک دوست  بهتر سخن می گویید، صمیمیت شما نیز بیشتر می‌ شود، دعا و نیایش نیز در نزدیکی شما به پروردگار تاثیر بسیاری دارد. لذا اگر می خواهید به پروردگار خود نزدیکتر شوید، توصیه می کنیم کتاب نیایش سحر را مطالعه کنید.

در این کتاب چه می خوانیم؟ 

این کتاب به طور کلی شرحی در باب دعای ابوحمزه ثمالی است. محتوای این کتاب به طور کلی شامل چندین بخش می شود. قسمت اول، که بیشترین بخش از این کتاب را شامل می ‌شود، متشکل از ۴۰ گفتار است. در هر یک از این گفتارها، نویسنده بخشی از دعا را ذکر کرده و با مراجعه به سخن بزرگان، علما و عرفا و معصومین، به شرح و تفسیر آن پرداخته است. همچنین نویسنده برای هر یک از این گفتارها نیز متناسب با مفهوم آن فراز از دعا، عنوانی انتخاب کرده که شرحیات آن بخش نیز در باب همین عنوان هستند. برای مثال، برخی از این عناوین عبارتند از: خداشناسی، خدا در مقام اجابت، تنها امید بندگان، عشق بی ریا و غیره. بخش های دیگر کتاب نیایش سحر، شامل نیایش ها، نغمه ها، دو بیتی های عارفانه، شور حاجات، ترجیع ‌بند عارفانه و جلوه زهرا سلام الله علیها می باشند. لحن تفاسیر نیایش ها و اشعار به کار رفته در این کتاب، آنقدر  شیوا و گیرا هستند که با شروع کردن به خواندن آن ها، آنقدر جذب نیایش می شوید که حتی زمان را نیز فراموش می کنید.

نیایش سحر، راهی برای نزدیک شدن به خدا
نیایش انسان باید درخور شان پروردگار باشد.

دعا کردن و نیایش مانند هر کار دیگری، اصول خاص خود را دارد و اگر طبق آن اصول صورت گیرد، طبیعتا از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و در اجابت دعا و نزدیکی به پروردگار یکتا، تاثیر بیشتری خواهد گذاشت. این سخن توسط تمامی معصومین (ع) و علما نیز تایید شده و همواره حتی در اشعار شاعران، عرفا و علمای بزرگ نیز، به کرات دیده ایم که به شیوه های مختلف به نیایش پروردگار پرداخته و او را ستایش کرده‌ اند. حتی برخی از آنان، در قالب شعر پس از نیایش، خواسته های خود را جهت رستگاری بیان کرده اند. کتاب نیایش سحر نیز با هدف کمک به شما عزیزان در راستای نزدیکی به پروردگار و رسیدن به بالاترین سطح نیایش، تالیف شده است.

نیایش سحر، راهی برای نزدیک شدن به خدا
نیایش جنبه های مختلفی دارد.

در باب ناشر 

کتابی که هم اکنون به بررسی آن پرداختیم، یکی از آثار فاخر منتشر شده توسط انتشارات خادم الرضا علیه السلام می باشد. این انتشارات سابقه طولانی و درخشانی در زمینه  انتشار کتاب های مختلفی دارد. از اولین روز شروع به کار این انتشارات تا به کنون، در تمامی این سال ها، هدف اصلی این انتشارات ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه بوده است. این هدف تا به کنون تا حد زیادی به واقعیت پیوسته و به جرات می توان گفت که کتاب های منتشر شده توسط انتشارات خادم الرضا علیه السلام، با تنوع بسیاری که در موضوعات خود دارند و البته کیفیت بالای محتوا، توانسته اند به خوبی در این زمینه حق مطلب را ادا کنند. کتاب نیایش سحر نیز از جمله این کتاب ها است، که در زمینه کتاب های مذهبی، اثری فاخر به شمار می ‌رود. از جمله دیگر موضوعاتی که این انتشارات در باب آن ها کتاب هایی را منتشر کرده است، می ‌توان به آموزشی، مدیریت، رمان، اجتماعی، موفقیت، صنایع و مهندسی، هنر، امور خانواده، تربیت کودک و نوجوان و غیره اشاره کرد.

نیایش سحر، راهی برای نزدیک شدن به خدا
نیاش سحر، کتابی فوق العاده در باب نیایش پروردگار است.

جمع بندی 

کتاب نیایش سحر از آن دسته از کتاب هایی است که مطالعه آن شما را به دنیایی دیگر می برد. به دنیایی که در آن تنها شما و پروردگار یکتا وجود داشته و فضایی به وجود می آید که همچون دو دوست صمیمی با یکدیگر سخن بگویید. در این فضا مفهوم عبودیت و بندگی در مقابل پروردگار هستی، به بهترین شکل ممکن به واقعیت می پیوندد. توصیه می شود مطالعه این کتاب را به هیچ وجه از دست ندهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا