مذهبی

عنوان کتاب آیه الکرسی امان نامه الهی، کتابی برای هم نشینی با قرآن

مقدمه

اسلام تمدنی کهن است، که بر پایه قرآن مجید که سخن پروردگار است، بنا نهاده شده است. قرآن راهنمای زندگی انسان و هدایت گر او به سمت روشنایی است. در بخش بخش این کتاب عظیم، پند هایی نهفته است که در تمامی دوران ها، می توان از آن ها استفاده کرد. هر آیه ای از این کتاب آسمانی نیازمند تفسیر و تعقل است و هر بار که به عمق آن ها نگاه کنیم، مفاهیم جدیدی را فرا می گیریم. کتاب آیه الکرسی امان نامه الهی به طور کاملا واضح به بررسی مفاهیم این آیات پر کرامت از قرآن کریم پرداخته است. آیه الکرسی که به گفته امام موسی کاظم (ع)، امان نامه الهی می باشد، بشر را به یکتاپرستی راهنمایی می کند. قطعا پرستش خدای یگانه که خالق جهان هستی و شایسته ترین مقام برای پرستش است، بنیان آزادگی انسان ها است. کتاب آیه الکرسی امان نامه الهی به ما کمک کرده تا با درک عمیق آن، با نور یگانگی و آزادی آشنا شویم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی این کتاب بپردازیم.

عنوانکتاب آیه الکرسی امان نامه الهی، کتابی برای هم نشینی با قرآن
خواندن قرآن کریم باعث دریافت فضیلت های الهی می شود.

خرید کتاب های خادم الرضا

این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن قرآن نه تنها برای مسلمانان، بلکه برای تمام مردم جهان واجب است. چرا که آیات این کتاب عظیم روشن گر راه بشر در تمامی دوران ها بوده و باعث نزدیکی آن ها به خداوند می شود. امروزه شاهد این هستیم که بسیاری از مفاهیم ذکر شده در این کتاب، توسط دانشمندان بزرگی به اثبات رسیده و این نشان می دهد که همواره تأمل در این کتاب الهی مزایای بسیاری برای بشر دارد. کتاب آیه الکرسی امان نامه الهی، با تکیه بر روایات معصومین، به تفسیر آیه الکرسی  و ذکر فضیلت های آن پرداخته است. شاید از خود بپرسید که چرا این آیات چنین جایگاه والایی دارند، در جواب این سوال باید گفت که آیه الکرسی امان نامه الهی است. خواندن آن فضیلت ها و مزایای بسیاری، چه در دنیا و چه در آخرت برای انسان دارد. همچنین از آن جایی که این آیات بخشی از قرآن مجید هستند، لذا خواندن این کتاب که باعث هم نشینی با آن می شود، برای همه الزامی است.

عنوانکتاب آیه الکرسی امان نامه الهی، کتابی برای هم نشینی با قرآن
آیه الکرسی از جمله مهم ترین آیات قرآن مجید است.

در این کتاب چه می خوانیم؟

در ابتدای کتاب آیه الکرسی امان نامه الهی، پس از نصیحت به فرزند، مولف آیه الکرسی را که در واقع آیات 255 تا 257 سوره مبارکه بقره می باشد، به همراه ترجمه آورده است. پس از آن نقل قولی از پیامبر اکرم (ص) در باب نزول آیه الکرسی بیان شده است، که جایگاه این آیات را نزد پروردگار مشخص می کند. همچنین شان نزول آیه الکرسی از دیدگاه امام صادق (ع) نیز نقل شده است. به علاوه حدود آیه الکرسی به طور کامل در کتاب آیه الکرسی امان نامه الهی آورده شده است. در رابطه با حدود آیه الکرسی دو دیدگاه وجود دارد که در دیدگاه اول آیه الکرسی تنها یک آیه معرفی شده و در دیدگاه دوم سه آیه معرفی شده است. در این کتاب دلیل بیان هر دو دیدگاه را می خوانیم. آیه 255 سوره مبارکه بقره به آیه الکرسی معروف بوده و همین نام، نشان دهنده اهمیت آن در دین اسلام می باشد. لذا در این کتاب نقل قول ها و روایات متعددی در باب فضیلت و عظمت این آیه آورده شده است که خواندن آن ها خالی از لطف نیست.

عنوانکتاب آیه الکرسی امان نامه الهی، کتابی برای هم نشینی با قرآن
در باب عظمت آیه الکرسی روایات بسیاری وجود دارد.

همچنین برخی از فضایل قرائت آیه الکرسی نیز در کتاب آیه الکرسی امان نامه الهی آورده شده اند، که از جمله مهم ترین آن ها می توان به عبادت و بندگی، ایمنی از چشم درد، زیاد شدن علم و حافظه، ایمنی در سفر، برآورده شدن حاجات و غیره اشاره کرد.

شرح حال مولف کتاب

کتاب آیه الکرسی امان نامه الهی توسط استاد حاج محمد حسین عسکری حاتم آبادی تألیف شده است. ایشان بی شک یکی از برترین افراد در عرصه ادبیات بودند. طبع شاعری وی آنقدر قوی بود که فرهنگیان و دوست داران علم و ادب منطقه فراهان، وی را به عنوان شاعری توانا و ادیبی فرزانه می شناسند. وی تحصیلات خود را از دوران طفولیت آغاز کرده و قرآن کریم را به خوبی فرا گرفته بود. به علاوه ایشان از حافظان برجسته آیات شریف قرآن کریم بودند و آن چه از اشعار و رفتار آن استاد مشخص است، سرلوحه قرار دادن این آیات در تمامی مراحل زندگی می باشد. کتاب آیه الکرسی امان نامه الهی از جمله آثار فاخر ایشان می باشد که مطالعه آن باعث پی بردن به عظمت این آیه و گوهر وجود ایشان می شود.

وی در این کتاب برخی از اشعار زیبا و فاخر خود را در باب قرآن نیز آورده است. ایشان نه تنها شاعری قادر، پدری مهربان و معلمی دلسوز بودند، بلکه انسانی پاکدامن و وارسته، خیرخواه و اندرزگو و چراغ راه تمامی افرادی که با ایشان ارتباط داشتند نیز بودند.

عنوانکتاب آیه الکرسی امان نامه الهی، کتابی برای هم نشینی با قرآن
خواندن قرآن کریم باعث نزدیکی به پروردگار می شود.

در باب ناشر

انتظارات و توقعات شما از یک انتشارات کتاب چیست؟ به نظر شما یک انتشارات خوب چه انتشاراتی است؟ پاسخ شما هر چه که باشد، می توانید مطمئن باشید که انتشارات خادم الرضا (ع) آن ویژگی ها را دارد. کتاب آیه الکرسی امان نامه الهی از جمله کتاب های فاخر این انتشارات در زمینه موضوعات مذهبی می باشد. انتشارات خادم الرضا (ع) با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، کتاب های ارزشمند بسیاری را در موضوعاتی چون مذهبی، آموزشی، رمان، کودک و نوجوان، امور خانواده و همسرداری، آموزش فرزند داری، روانشناسی، موفقیت، آشپزی و تغذیه و غیره منتشر کرده است. این انتشارات سابقه ای بیست ساله و درخشان داشته و در بین بهترین منتشرین کشور می باشد.

عنوان کتاب آیه الکرسی امان نامه الهی، کتابی برای هم نشینی با قرآن
کتاب آیه الکرسی امان نامه الهی کتابی ارزشمند است.

جمع بندی

از امام موسی کاظم (ع) نقل شده است: از پدر بزرگوارم شنیدم که شخصی سوره حمد را می خواند، فرمود: هم شکر خدا را به جای آورد و هم به پاداش رسید. بعد حضرت شنید که سوره توحید می خواند، فرمود: ایمان آورده و ایمنی به دست آورد.  سپس شنید که سوره قدر می خواند، فرمود: راست گفت و آمرزیده شد. بعد شنید آیه الکرسی می خواند، فرمود: خداوند خالق امان نامه برایش فرو فرستاد. با تامل در این روایت، به اهمیت آیه الکرسی پی می بریم. کتاب آیه الکرسی امان نامه الهی با تکیه بر روایاتی دیگر، عظمت این آیه را بیان کرده و ما را به طور کامل با آن آشنا می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا