گلبرگ زندگی، راهنمای کامل برای مسیر ازدواج

مقدمه

آیا دوستی و رابطه قبل از ازدواج صحیح است؟ فاصله سنی دختر و پسر چقدر باید باشد؟ چرا دختر نباید از پسر خواستگاری کند؟ آیا بسته بودن بخت صحت دارد؟ آیا می‌توان در صورت مخالفت والدین، به صورت پنهانی ازدواج کرد؟ ازدواج یکی از مهمترین بخش‌های زندگی است و هر شخص در این مرحله درگیر سوالاتی از این قبیل می‌شود. پاسخ اشتباه به هر یک از این سوالات، می‌تواند نتایج زیان­باری برای شخص به­دنبال داشته باشد. پس باید منبع بسیار معتبری را برای پاسخ به این سوالات، پیدا کنید. اگر به­دنبال عاقلانه ازدواج کردن و عاشقانه زندگی کردن هستید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی کتاب فوق‌العاده گلبرگ زندگی بپردازیم.

گلبرگ زندگی، راهنمای کامل برای مسیر ازدواج

گلبرگ زندگی، راهنمایی کامل برای ازدواج است.

این کتاب چه چیزی را به ما خواهد گفت؟

دو شخص را تصور کنید که قصد دارند با یکدیگر راهی سفری پرچالش، تا پایان عمر شوند. قطعا در مسیر این سفر، مشکلات زیادی برای آنها پیش خواهد آمد و ممکن است راه خود را گم کنند. اما کسانی که راهنما و نقشه مسیر سفر را داشته و به خوبی خود را آماده آن کرده باشند، قطعا در این سفر موفق خواهند شد. ازدواج نیز مانند یک سفر است، که اگر دو شخص اطلاعاتی از آن نداشته باشند، ممکن است حتی در نقاط ابتدایی مسیر نیز دچار مشکل شوند. گلبرگ زندگی نقشه و راهنمایی است که می‌تواند به خوبی شما را برای این سفر پرچالش آماده کرده و آن را برای شما شیرین سازد. در ادامه مطلب، به معرفی موضوعاتی که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند، می‌پردازیم.

چرا ازدواج ضروری است؟

در پاسخ به این سوال، ابتدا لازم است به آیات شریفه قرآن، در زمینه زوجیت هر مخلوق، رجوع کرد. قطعا در احادیث پیامبران و آیات قرآن و سخن عالمان، پاسخ این سوال به­خوبی قابل مشاهده است. لکن برای فهم عمیق‌تر آن­ها، این کتاب به صورت کاملا واضح و شفاف و با مراجعه به منابع علمی و دینی، ضرورت این مسئله مهم را، توضیح داده است. یکی از معضلات جامعه امروز، بالا رفتن سن ازدواج و پرهیز جوانان از این مهم است، که قطعا ریشه این مسئله در ندانستن ضرورت این امر است. بدین سبب، توصیه می‌شود این کتاب را، نه به عنوان یک کتاب دینی، بلکه به عنوان یک راهنمای جامع ازدواج مطالعه کنید.

گلبرگ زندگی، راهنمای کامل برای مسیر ازدواج

هرآنچه در رابطه با مهریه و شروط ازدواج باید بدانید، در گلبرگ زندگی ذکر شده است.

ازدواج چه مزایایی برای ما دارد؟

ازدواج را می‌توان مهمترین اصل و مرحله زندگی هر شخص دانست. این امر، نه تنها برای خود شخص، بلکه برای دین و اجتماع نیز مزایای بسیاری را در پی دارد. همان­طور که در احادیث نیز گفته شده، ازدواج نیمی از دین اسلام است. گلبرگ زندگی با پاسخ دادن به سوالاتی که توسط جوانان جامعه، در این زمینه مطرح شده‌اند، به طور کامل، از لحاظ دینی و علمی، مزایای این امر را ذکر کرده است. قطعا دانستن این مزایا می‌تواند به شما کمک کند تا میل بیشتری به ازدواج پیدا کرده و تصمیم درست‌تری درمورد آن اتخاذ کنید.

انگیزه‌های درست و غلط ازدواج را بشناسید

هر شخص انگیزه متفاوتی برای ازدواج دارد که گاها برخی از آنها غلط و برخی دیگر درست هستند. از جمله انگیزه‌های غلطی که برخی افراد برای ازدواج مطرح می‌کنند، شامل مواردی چون کمبود عاطفی، رفع افسردگی، هدایت شخصی به راه راست، افزایش موقعیت اجتماعی و غیره است. این انگیزه‌های غلط می‌توانند منجر به یک ازدواج ناموفق و زندگی سراسر مشکل شوند. لذا این کتاب، با دقت، به بررسی تمامی انگیزه‌های موجود پرداخته و به شما کمک می‌کند تا با انگیزه و هدف درست، اقدام به ازدواج کنید. قطعا انگیزه درست در ازدواج، تاثیر بسیار مهمی در نتیجه آن دارد.

گلبرگ زندگی، راهنمای کامل برای مسیر ازدواج

آیا رابطه پیش از ازدواج صحیح است؟

مناسب‌ترین سن برای ازدواج کدام است؟

میوه‌ای را بر درختی تصور کنید. آیا می‌توان این میوه را زمانی که نارس باشد، چید و مصرف کرد؟ زمانی که بیش از حد رسیده و گندیده شده باشد چطور؟ ازدواج نیز بی‌شباهت به این میوه نیست. گلبرگ زندگی، با اتکا بر دلایل علمی، بیان می‌کند که ازدواج در سنینی که مناسب ازدواج نباشد، چه معایبی خواهد داشت و اینکه چه سنی برای ازدواج بهتر است. البته که این سن برای خانم‌ها و آقایان کاملا متفاوت بوده و این کتاب به خوبی این تفاوت را بیان کرده است. همچنین این کتاب به این موضوع نیز می‌پردازد که نسبت سنین زن و مرد در هنگام ازدواج باید به چه شکل باشد و عدم تناسب سن زن و مرد، چه مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

آیا روابط پیش از ازدواج صحیح است؟

آیا دوستی قبل از ازدواج صحیح است؟ جایگاه عشق در ازدواج کجاست؟ آیا عشق قبل از ازدواج درست است یا عشق بعد از ازدواج؟ روابط قبل از ازدواج ممکن است باعث چه مشکلاتی شود؟ این­ها سوالاتی است که مخصوصا برای نسل جوان امروزی، بسیار مطرح بوده و اغلب افراد به­دلیل کمبود اطلاعات، پاسخ‌های غلطی برای آن­ها پیدا می‌کنند. قطعا دین اسلام و پیامبران آن، مردم را توصیه به کاری نمی‌کنند، مگر اینکه صلاحی در آن باشد. لذا این کتاب با اتکا بر سخنان پیامبران و آیات قرآن کریم، سعی کرده تا به طور کامل مشکلات و معایب روابط قبل از ازدواج را برای شما شرح دهد.

گلبرگ زندگی، راهنمای کامل برای مسیر ازدواج

ازدواج چه ضرورتی دارد؟

شیوه‌های نادرست ازدواج و تاثیرات مخرب آنها بر بنیان ازدواج را بشناسید

مدتی است که به تاثیر از جوامع خارجی و برخی عوامل دیگر، جوانان جامعه‌ ما، شیوه‌های نادرستی را برای ازدواج انتخاب می‌کنند. از جمله این شیوه‌ها می‌توان به ازدواج مدرن، خواستگاری دختر از پسر، ازدواج اینترنتی، ازدواج پنهانی، خواستگاری غیر اصولی و غیره اشاره کرد. گلبرگ زندگی به طور کامل این شیوه‌ها را معرفی کرده و معایب آنها و تاثیرات مخربشان بر زندگی زناشویی را، بررسی کرده است. قطعا این شیوه‌ها نتیجه مثبتی در ادامه زندگی دو شخص نخواهند داشت و به همین دلیل بهتر است قبل از پشیمانی حاصل از تصمیم اشتباه، به خوبی در مورد این شیوه‌ها مطالعه کنید.

آسیب‌ها و خرافاتی که در رابطه با ازدواج وجود دارند

گاهاً یک­سری افراد دچار مشکلات متعددی در هنگام ازدواج می‌شوند. این مشکلات عمدتاً برگرفته از خرافات و احساسات بی‌پایه و اساس می‌باشند. برخی افراد تنها به دلیل کمرویی حاضر نیستند که به خواستگاری کسی بروند. برخی دیگر نیز به شخصی قول ازدواج می‌دهند، در حالی که در آینده پشیمان شده و نمی‌دانند که چه کار کنند. یکسری از افراد نیز، با اتکا بر خرافات، نسبت به ازدواج تصمیم می‌گیرند. برای مثال عده‌ای معتقدند که اگر برای شخصی خواستگار نیاید، احتمالا بخت وی بسته است. این‌ها همگی آسیب‌هایی هستند که از ناآگاهی، احساسات هیجانی و خرافات نشأت می‌گیرند و گلبرگ زندگی، راهکارهای فوق‌العاده را برای مصون ماندن از این آسیب‌ها، به شما پیشنهاد می‌دهد.

گلبرگ زندگی، راهنمای کامل برای مسیر ازدواج

آیا خواستگاری مدرن صحیح است؟

چه موانعی برای ازدواج وجود دارند؟

در اکثر مواقع دلیل ازدواج نکردن اشخاص، موانعی است که بر سر راه آن­ها قرار می‌گیرند. برخی از این موانع کاملاً منطقی بوده و برخی دیگر، تنها سدهایی هستند که خود شخص به دور خود کشیده است. یکی از این موانع که بسیاری از افراد درگیر آن هستند، نارضایتی والدین است. گاهی اوقات این نارضایتی و ممانعت دلایل منطقی ندارد. البته در صورتی که این ممانعت بر پایه اصول دین اسلام باشد، کاملاً منطقی و درست است. یکی دیگر از عمده موانع افراد، مشکلات مالی است. شاید گمان کنید این موانع، مشکلات بسیار بزرگ و غیرقابل حلی هستند، لکن این کتاب به سادگی راه‌حل تمامی این مشکلات را در اختیار شما قرار خواهد داد.

چه مواردی را در هنگام اقدام به ازدواج باید رعایت کنیم؟

یکی از نگرانی‌های اشخاص در هنگام خواستگاری، این است که چه مواردی را باید رعایت کنیم. این دغدغه هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان وجود دارد. از جمله این دغدغه‌های می‌توان به آداب الزامی خواستگاری، نحوه برخورد در آشنایی اولیه، نحوه پوشش، سوالات متداول جلسات خواستگاری، اصول دوران نامزدی و غیره اشاره کرد. اگر شما هم دغدغه‌های این­چنینی دارید، گلبرگ زندگی به­راحتی شما را در رفع این مشکلات یاری خواهد کرد. نداشتن اطلاعات کافی در رابطه با این موارد، می‌تواند منجر به اضطراب در شخص و حتی به­ هم خوردن مراسم خواستگاری شود. لذا لازم است تا به خوبی برای این مرحله، آمادگی داشته باشید.

گلبرگ زندگی، راهنمای کامل برای مسیر ازدواج

ازدواج اینترنتی چه معایبی دارد؟

همتایی در ازدواج چه اهمیتی دارد و شامل چه مواردی می‌شود؟

شاید این مثال را شنیده‌ باشید که می‌گویند “کبوتر با کبوتر، باز با باز”. این مثال در رابطه با ازدواج نیز کاملا صدق می‌کند. بسیار مهم است که دو شخصی که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند، از جوانب مختلفی چون دینی، مذهبی، علمی، ظاهری، اجتماعی، اعتقادی و غیره یکسان باشند. قطعا یک شخص مسیحی نمی‌تواند با یک شخص مسلمان ازدواج کند. همچنین ازدواج دو شخصی که از لحاظ سطح اجتماعی یکسان نیستند نیز می‌تواند مشکلات متعددی را بوجود آورد. عدم توجه به این موارد می‌تواند موجب مشکلات بسیاری در طول زندگی مشترک شود. لذا برای جلوگیری از بروز این مشکلات، توصیه می‌کنیم که حتماً این کتاب را مطالعه کنید.

چه ویژگی‌هایی را هنگام ازدواج در نظر داشته باشیم و چگونه آنها را بشناسیم؟

ازدواج مهمترین مرحله زندگی­ست و به همین دلیل انتخاب شریک زندگی باید با دقت و احتیاط کامل صورت گیرد. لذا بسیار مهم است که شناخت کاملی از ویژگی‌های مختلف فرد از جمله ویژگی‌های اخلاقی، اعتقادی، اصالت خانوادگی، صداقت و غیره، داشته باشیم. گلبرگ زندگی با ارائه فهرست کاملی از ویژگی‌های مهم هر شخص، به شما کمک می‌کند تا به­راحتی این ویژگی‌ها را در وی شناسایی کرده و شناخت کاملی از فرد مقابل خود پیدا کنید. با کمک این کتاب می‌توانید از انتخاب شخص مورد نظر خود آسوده خاطر باشید.

گلبرگ زندگی، راهنمای کامل برای مسیر ازدواج

با ممانعت‌های خانواده باید چه کرد؟

معایب شخص مقابل را به خوبی بشناسید

هیچ­کس بی‌نقص نیست و قطعاً هر کس معایبی دارد. لکن بعضی از این معایب می‌توانند در طول زندگی مشترک بسیار مشکل‌ساز شوند. برای مثال ازدواج با شخصی که معتاد است، باعث فروپاشی زندگی مشترک خواهد شد. همچنین ازدواج با شخصی که خساست بسیار دارد نیز، مشکلات متعددی را به­دنبال خواهد داشت. لذا لازم است تا همان­طور که ویژگی‌های شخص را شناسایی می‌کنید، معایب او را نیز مورد بررسی قرار دهید و کاملا از آن­ها آگاهی پیدا کنید. عدم آگاهی از این معایب، می‌تواند موجب پشیمانی بعد از ازدواج و مشکلات بیشتری شود.

چگونه در رابطه با شخص مقابل تحقیق کنیم؟

به منظور شناخت کامل شخص مقابل و خانواده وی قبل از ازدواج، نیاز است تا به خوبی آنها را بشناسید. گلبرگ زندگی به شما کمک می‌کند تا روش‌های صحیح تحقیق در مورد اشخاص را فرا بگیرید و با به­کارگرفتن این روش‌ها، بتوانید شناخت کاملی از شخص مقابل خود پیدا کنید. در نظر داشته باشید که تحقیق در مورد شخص و خانواده وی، در تصمیم‌گیری نهایی برای ازدواج، نقش بسیار پررنگی دارد. ازدواج با فردی که شناختی از وی ندارید، نتیجه‌ای جز شکست به همراه نخواهد داشت. بعد از ازدواج، دیگر زمان مناسبی برای تحقیق و شناخت فرد نیست.

گلبرگ زندگی، راهنمای کامل برای مسیر ازدواج

ازدواج از دید قرآن چگونه است؟

هر آنچه در مورد مهریه و شروط عقد باید بدانید

چه مقدار مهریه برای دختر مطلوب است؟ چه شروطی در هنگام عقد باید ذکر شوند؟ چه مواردی باعث منتفی شدن ازدواج می‌شوند؟ خیلی از افراد و خانواده‌ها مراحل خواستگاری و پیش از عقد را به­خوبی طی می‌کنند، اما زمانی که بحث مهریه و شروط عقد به میان می‌آید، به مشکل برخورده و حتی گاها ازدواج نیز منتفی می‌شود. لذا بهتر است دو طرف با آگاهی کامل، در مورد این شروط صحبت کنند تا مشکلی به­وجود نیامده و بتوانند بهترین تصمیم را اتخاذ کنند. گلبرگ زندگی در این زمینه نیز می‌تواند راهنمای بسیار جامع و کاملی برای شما باشد.

سخنی در باب ناشر و مولف

انتشارات خادم الرضا (ع) همواره یکی از بهترین و بروزترین انتشارات کشور در زمینه کتاب‌های دینی و مذهبی، روانشناسی و خانواده بوده است. این موسسه همواره سعی بر این داشته تا بتواند کتاب‌هایی با سطح علمی بالا را، با بهترین کیفیت، خدمت شما عزیزان ارائه دهد. کتابی که چندی پیش در رابطه با آن صحبت کردیم، به جرأت یکی از بهترین کتاب‌هایی است که انتشارات ما به چاپ رسانده است. هدف ما همواره رشد خانواده‌های ایرانی و مسلمان و بالا بردن سطح دانش دینی و خانوادگی شما عزیزان می‌باشد. این کتاب که به همت حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حسین دهنوی نوشته شده است، نتیجه ۶ ماه کارشناسی ایشان بر روی مسائل ازدواج، در برنامه تلویزیونی شبکه سه صدا و سیمای ایران می‌باشد. ایشان با استفاده از دانش دینی عمیق خود و همچنین دلایل علمی و اجتماعی، سعی بر این داشته تا بتواند کتاب راهنمایی برای جوانان کشور، در باب ازدواج فراهم آورد.

گلبرگ زندگی، راهنمای کامل برای مسیر ازدواج

گلبرگ زندگی، کتابی است که هر جوانی باید بخواند.

جمع‌بندی

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟ احتمالا تا به اینجا پاسخ این سوال را به خوبی درک کرده‌اید. این کتاب، راهنمایی کامل برای شماست که می‌تواند شما را در مسیر مهمترین مرحله زندگیتان یعنی ازدواج، یاری کند. گلبرگ زندگی نقشه‌ راهی است که هر شخصی برای این سفر پرچالش و در عین حال شیرین، نیاز دارد.

گلبرگ زندگی، راهنمای کامل برای مسیر ازدواج

ازدواج مهمترین مرحله زندگی هر شخصی است.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *